Siedleckie MPK wzbogaci się wkrótce o cztery nowe autobusy. I to jakie! To pierwsze od pięciu lat zamówione na polskim rynku fabrycznie nowe egzemplarze MAN Lion`s City M. Midibusy pojawią się na Mazowszu na przełomie sierpnia i września br. Do tej pory największym użytkownikiem tego typu autobusów jest MZA Warszawa, które w 2003 r. (w wersji NM 223) odebrały 14 takich egzemplarzy (z układem drzwi 2-2-2). W 2007 r. dwa tego typu pojazdy zamówił ForBus Bydgoszcz (z układem drzwi 2-2-0), a w 2009 r. jeden z układem drzwi 2-2-0 –PKS Gdańsk. I to był do tej pory ostatni fabryczne nowy egzemplarz Lion`s City M zakupiony w Polsce. Teraz Siedlce otwierają nowy rozdział w historii tego modelu i to już w wersji Euro 6. Umowę na ich dostawę przewoźnik planuje podpisać 31 marca br. Dostawcą będą spółki MAN Truck &Bus Polska oraz MAN Bus, które jako jedyne złożyły ofertę w postepowaniu MPK. Nowe autobusy będą miały długość 10,5 metra i każdy z nich będzie mógł zabrać na swój pokład do 83 pasażerów w wersji trzydrzwiowej. Taki układ oznacza maksymalnie 22 miejsca siedzące i 61 stojących. W ich układzie napędowym zostanie zastosowany pionowy silnik MAN D0836 LOH 73 Euro 6 o pojemności 6,9 l i mocy 184 kW (250 KM). Waga tej jednostki napędowej to zaledwie 663 kg.
Dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 4390 mm Lion’s City M jest efektywnym rozwiązaniem do użytku w centrum miasta charakteryzującym się wąskimi uliczkami i miejscami wymagającymi dużej zwrotności. Mały rozstaw osi autobusu Lion’s City M umożliwia bardzo mały łuk zawracania wynoszący około 18 m. Kompaktowe wymiary zewnętrzne sprawiają, że można efektywnie wykorzystywać go także na drogach o dużym natężeniu ruchu. Na wąskich uliczkach i przy dużym natężeniu ruchu decydujące znaczenie ma doskonałe pole widzenia kierowcy: Lion´s City M oferuje system lusterek ze zintegrowanymi lusterkami szerokokątnymi, skierowanymi na wejścia po prawej stronie pojazdu, które opcjonalnie mogą być oświetlone przez halogenowe reflektory punktowe. Na koniec tego krótkie opisu dodajmy, że siedleckie midibusy zostaną wyprodukowane w zakładach MAN w Sadach i Starachowicach, gdzie m.in. ich kadłuby zostaną zabezpieczone antykorozyjnie poprzez zanurzeniowe malowanie katafertyczne.
Zakup czterech autobusów Lion`s City M przez MPK Siedlce zostanie dofinansowany z resztek funduszy unijnych, na które firma podpisała umowę z samorządem województwa w połowie września zeszłego roku. Wartość całego projektu wynosi 3,745 mln zł, z czego 2,348 mln to oczekiwana dotacja. Najnowsze autobusy wzmocnią flotę MPK Siedlce i pozwolą wycofać z ruchu ostatnie pojazdy wysokopodłogowe. To sześć egzemplarzy typu Jelcz PR110, Jelcz 120M i Ikarus 280.70E. Resztę taboru przewoźnika stanowią niskopodłogowe i niskowejściowe autobusy, z czego najwięcej reprezentuję markę MAN (16 szt.), a następnie Mercedes-Benz (11 szt. Conecto LF, które zostały zakupione w 2011 r. i są teraz najnowszymi pojazdami we flocie przewoźnika) oraz Volvo (7 szt.)