Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Siedlce akceptują ofertę Solarisa. Na dwa diesle

infobus
24.02.2021 18:00

24 lutego MPK Siedlce poinformowało o wyborze najkorzystniejszej oferty w postępowaniu przetargowym na dostawę dwóch nowych autobusów miejskich niskopodłogowych klasy MIDI z silnikami diesla Euro 6.

Nie było to trudne zadania, gdyż firma Soalris Bus & Coach jako jedyna położyła ofertę w Siedlcach i to mieszczącą się w budżecie. O tym zamówieniu pisaliśmy TUTAJ. Przypomnijmy tylko, że zamówienie ma zostać zrealizowane w nieprzekraczalnym terminie 30 listopada 2021 roku.

JEDNA OFERTA

Zamawiający przygotowując się na sporą liczbę ofert przygotował rozbudowane kryteria oceny ofert. To: cena (60%), parametry techniczno-eksploatacyjne (35%), zużycie energii (4%) i emisji CO2 (1%). W przypadku parametrów techniczno-eksploatacyjnych, Siedlce premiowały następujące rozwiązania:

  • zastosowane rozwiązanie w zakresie konstrukcji nośnej spełnia wymagania wytrzymałości ich konstrukcji nośnej zgodnie z Regulaminem 66 EKG ONZ – 25 pkt,
  • 8 i więcej miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi – 20 pkt,
  • układ wylotu spalin – wydech u góry nadwozia – 10 pkt,
  • 6-biegowa skrzynia biegów – 25 pkt,
  • materiał konstrukcyjny szkieletu, nadwozia, ramy – profile ze stali odpornej na korozję (PN-EN 10088) lub stali o zwiększonej odporności na korozję – 20 pkt.

Na takie warunki odpowiedział tylko Solaris, który 5 lutego złożył jedyną w tym postepowaniu ofertę na 2 szt. Urbino 10,5. Ich łączna cena to 2.273.040 PLN brutto / 1.848.000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt tego modelu na poziomi 924.000 PLN netto.

Z kolei MPK Siedlce miały przygotowane na ten zakup 2.312.400 PLN brutto. W tej sytuacji 24 lutego oferta wielkopolskiego producenta została wybrana jako najkorzystniejsza. Czekamy na umowę i dostawę.

Screenshot 2021 02 24 Informacja O Wyborze Oferty Strona Internetowa Pdf 3

SIEDLECKIE AUTOBUSY

Najnowsze autobusy dla Siedlec mają mieć długość od 10,1 do 10,6 m i wysokość do 3,1 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi do 320 mm od podłoża. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2 o szerokości minimum 1 200 mm (zamawiający dopuszcza układ 1-2-2). Autobusy będą napędzane silnikiem spalinowym rzędowym, umieszczonym, z tyłu pojazdu w pozycji leżącej lub stojącej, spełniającym normę emisji spalin Euro 6. Silnik powinien cechować się następującymi parametrami: moc minimalna – od 180 kW do220 kW, pojemność w przedziale 6 600 -8 000 cm³, maksymalny moment obrotowy silnika nie mniejszy niż 1 070 Nm. Zamawiający wymaga, aby autoryzowany serwis producenta silnika, jak i całego pojazdu dostępny był na terenie Polski w odległości nie większej jak 120 km od siedziby MPK.

Kolejnym sztywnym wymogiem MPK jest szyba przednia, która musi być dzielona pionowo ze szkła wielowarstwowego klejonego. Oznacza to, że zamawiający nie chce autobusów z szybą panoramiczną. Kierowcy będą pracować w kabinie wydzielonej, typu półotwartego posiadającej oszklone szczelne drzwi z okienkiem do sprzedaży biletów. Siedzenia pasażerskie będą wykonane z tworzywa sztucznego z możliwością łatwego montażu i demontażu w celu wymiany tapicerki. Na poręczach w okolicy drzwi środkowych zamocowane zostaną ładowarki do smartfonów z gniazdem USB w kolorze poręczy.

Autobusy mają posiadać klimatyzację. Informacja pasażerska to tablice zewnętrzne – kierunkowe oraz wewnętrzna. W przypadku tablic zewnętrznych, MPK chce aby były one wykonane w oparciu o technologie LED Zamawiający dopuszcza kolory tablic dające duży kontrast z czarnym tłem, np. żółty, pomarańczowy, jasnozielony. Z kolei tablica wewnętrzna będzie wykonana w technologii matryc LCD z podświetleniem LED o min. przekątnej 22 cali.