Sevibus i Marco Polo z kompletem Autosanów do Kobierzyc
infobus
26.01.2018 15:40
Sevibus i Marco Polo z kompletem Autosanów do Kobierzyc
Konsorcjum firm BUS Marco Polo i Sevibus ma już komplet Autosanów, które zostaną skierowane do obsługi linii między Gminą Kobierzyce a Wrocławiem. Autobusy zadebiutują liniowo 3 lutego.
Sevibus i Marco Polo na potrzeby realizacji kontraktu zawartego z Gminą Kobierzyce pozyskali 12 autobusów od Autosana. To sześć SanCity 12LF i tyle samo SanCity 12LF. Zostaną one skierowane od obsługi linii 812, 852, 862, 862R, 872, 882, 892 oraz N62. Połączenia te zapewniają komunikację między Kobierzycami a Wrocławiem.
Przewozy na nowym kontrakcie będą wykonywane od 3 lutego. Umowa została zawarta na 10 lat. Przez ten czas konsorcjum wykona pracę eksploatacyjną na poziomie ok. 10,7 mln wzkm. Gross z tej zostanie wykonana mniejszymi autobusami. Dla SanCity 10LF przewidziano przewozy w wymiarze ok. 7,7 mln wzkm w trakcie trwania kontraktu.
Kobierzyce kontraktują usługi komunikacyjne na zasadzie umowy netto. Oznacza to, że przychody z biletów trafiają do operatora. Prócz tego jest on odpowiedzialny za ich dystrybucję i sprzedaż. Gmina jedynie będzie dopłacać do każdego netto w przypadku autobusów klasy MIDI i 3,50 zł/wzkm netto za przewozy dwunastometrowcami. Przewozy mogą jednak ulec zwiększeniu, gdyż Kobierzyce zastrzegły sobie możliwość skorzystania z zamówienia uzupełniającego. Oznacza to, że dodatkowo urzędnicy mogą zamówić usługi przewozowe za ok. 7,5 – 7,6 mln zł brutto.
Dzisiaj oficjalnie gmina dokonała odbioru autobusów. Kobierzyckie SanCity 10LF i 12LF to pierwsi przedstawiciele tej serii, które są dwudrzwiowe. Nowością, której do tej pory producent nie stosował w swoich miejskich konstrukcjach są uchylne okna. Ponadto lekkiej modyfikacji uległa kabina kierowcy.
Poza tym mamy sanocki standard. Układ jezdny jest oparty na osiach ZF. Przednia to niezależna typu RL82EC. Jako napędową wykorzystano portalowy most AV132/80. Za jednostkę napędową posłużył Cummins ISB6.7E6 280B. To niespełna siedmiolitrowy silnik o mocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Został on zblokowany z automatyczną skrzynią biegów Voith Diwa 6.
Autobusy są klimatyzowane oraz monitorowane. System informacji pasażerskiej dostarczył bydgoski SiMS. Składa się on z trzech zewnętrznych dwukolorowych wyświetlaczy diodowych. W środku mamy natomiast jedną tablicę LCD 22″, które prezentuje aktualny przebieg trasy. Nie mogło także zabraknąć głosowych zapowiedzi przystanków.
Kobierzyckie SanCity już za tydzień zadebiutują liniowe. Autosan tym samym może odhaczyć jako zrealizowane pierwsze zamówienie na ten rok prywatnego przewoźnika od czasu wyjścia z upadłości. Po SeviBusie i Marco Polo na miejskie „bociany” postawił Michalczewski oraz Mobilis. Dodatkowo intuicja nam podpowiada, że Autosan ujawni nam się w Warszawie 2 lutego w… Chyba wiecie co mamy na myśli.
„
Więcej z Działu Kontrakty
MPK-Łódź wybiera BP-Tour. Po raz drugi
26.06.2020
Polski rynek nowych autobusów – 05.2020
26.06.2020
Elektrobusy dla MPK Radom. Czas na SIWZ
16.06.2020
Ostrołęka wybiera elektryczne Solarisy
10.06.2020
Więcej z Działu Prawo
Unia wprowadzi nowe oznaczenia opon
28.02.2020
Minibusy po zmianach tylko z poświadczeniem
21.01.2020
Londyńskie elektryki będą wydawać dźwięki
09.01.2020
Jazda na suwak jeszcze w listopadzie [FILM]
08.11.2019
Wchodzi jazda na suwak i korytarz życia
22.10.2019
Myto w Niemczech, czyli ile gazu w gazie
20.08.2019
TSUE wywrócił powierzenie bezpośrednie?
16.08.2019
Zakaz jazdy dla kierowcy autobusu
07.08.2019
Niesprawny autobus przewoził dzieci
01.08.2019
Mobilne kontrole autobusów coraz bliżej
16.07.2019
Więcej z Działu Przewoźnicy
BlaBlaBus wraca na niemiecki rynek
25.06.2020
eCitaro w Wałbrzychu. ŚKA testuje
22.06.2020
Głowno z nowymi Isuzu Novociti Life
15.06.2020
Więcej z Działu Producenci
Solaris robi swoje. Szwecja i CNG!
15.06.2020
Bogdan dostarczy do Sum 19 trolejbusów
12.06.2020
Więcej z Działu Infrastruktura
PGNiG planuje budowę 38 stacji CNG
29.04.2020
Mijasz fotoradar. Przyspieszasz?
02.04.2020