Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Setra przedstawia nową generację – ComfortClass 500!

infobus
23.05.2012 19:57
Pierwszy rzut oka na nową generację autokarów ComfortClass 500 nie pozostawia wątpliwości. Nowa Setra o dynamicznym i zdecydowanym wyglądzie na pewno będzie zauważalna na europejskich drogach. Jesienią 2012 roku rozpoczyna się produkcja dwuosiowego modelu S 515 HD, dwu- i trzyosiowego S 516 HD oraz również trzyosiowego S 517 HD. Ich charakterystyczną cechą jest nowy design, łączący sprawdzone rozwiązania z nowoczesnymi pomysłami. Lothar Holder, szef marki Setra EvoBus GmbH powiedział: -„Dzięki nowej generacji ComfortClass 500 chcemy nie tylko przygotować naszych klientów na wyzwania nadchodzących lat. Będąc liderem technologicznym wprowadzającym nową generację pojazdów, wyznaczamy standardy w zakresie stylistyki, aerodynamiki oraz wydajności. Już dzisiaj ukazujemy możliwości jakie niesie z sobą przyszłość”.
Setra S 515 HDSetra S 515 HD
Typową cechą generacji ComfortClass 500 jest wygięta, lekko wznosząca się, a następnie opadająca boczna linia z nowym elementem dekoracyjnym na słupku B. To miękkie przejście linii okien i poszycia, które przebiega dookoła całkowicie na nowo zaprojektowanego pojazdu. W części przedniej nadaje ono nowemu autokarowi przyjazny, ale i zdecydowany wyraz. Charakterystycznym elementem jest długi wyciąg dachowy z przodu oraz znacznie bardziej zaokrąglona szyba przednia, biegnąca w dół aż do przedniej osłony z logo z trójwymiarowym napisem Setra. Przód pojazdu, podobnie jak nowe lusterka zewnętrzne, został zoptymalizowany w trakcie niezliczonych testów w kanale powietrznym. W połączeniu z nowym aerodynamicznym tyłem oraz pozostałymi rozwiązaniami szczegółowymi generacja ComfortClass 500 uzyskuje nieosiągalny dotąd w tym segmencie współczynnik Cw wynoszący 0,33. Również nowe, modułowe reflektory i kierunkowskazy z charakterystycznymi elementami ozdobnymi podkreślają wartość, bezpieczeństwo oraz niezawodność. To punktem wyjścia linii zarysowanej dookoła pojazdu, która na kształt skrzydła, które następnie zatapia się w częściach bocznych pojazdu.
Prace koncepcyjne nad nową rodziną Setra ComfortClass 500Prace koncepcyjne nad nową rodziną Setra ComfortClass 500Prace koncepcyjne nad nową rodziną Setra ComfortClass 500
Generacja ComfortClass 500 nie tylko już teraz spełnia, wchodzącą w życie w 2014 roku dla nowych pojazdów, normę emisji spalin Euro VI, lecz również w aspekcie koncepcji całościowej jest zgodna z licznymi przepisami bezpieczeństwa i regulacjami prawnymi, które zaczną obowiązywać w nadchodzących latach. Zaliczają się do nich między innymi dodatkowe wymagania związane z systemami wspomagania kierowcy obowiązujące od 2015 roku, jak również wchodząca w życie dwa lata później dyrektywa ECE-R 66/01, która podnosi poprzeczkę wymagań w zakresie zabezpieczenia autokarów przed dachowaniem. Zgodnie z tradycją marki Setra ostatni wymóg spełniony został poprzez stworzenie inteligentnego rozwiązania o konstrukcji lekkiej charakteryzującej się większą wytrzymałością przy mniejszej masie. Do tego dochodzi także nowe silniki spełniające normę Euro VI, która zacznie obowiązywać do początku 2014 r.
fot. 5. Prace koncepcyjne nad nową rodziną Setra ComfortClass 500.
Autokary ComfortClass 500 są napędzane silnikami nowej generacji „BlueEfficiency Power”firmy Mercedes-Benz. Nowy silnik rzędowy sześciocylindrowy OM 470 o pojemności 10,7-litra jest zoptymalizowany pod względem zużycia i mocy, która przy prędkości obrotowej 1800 1/min wynosi 315 kW (428 KM). Maksymalny moment obrotowy 2100 Nm jednostka osiąga już przy 1100 obr/min. Również aerodynamiczny kształt ComfortClass 500 i szereg rozwiązań redukujących masę firma Setra zaprezentuje jesienią w autokarze, który oprócz licznych, ekskluzywnych wersji wyposażenia zwróci na siebie uwagę dzięki jeszcze niższemu zużyciu paliwa.
Na zakończenie pozostaje dodać, że polska premiera rodziny ComfortClass 500 będzie miała miejsce na targach TRANSEXPO 2012 w Kielcach –po światowym debiucie na IAA 2012 w Hanowerze. Wówczas po tych bezpośrednich spotkaniach z nowym autobusem będzie mogli więcej powiedzieć o tych autobusach, a także ocenić ich walory. Jak na razie nowy design pojazdu wzbudza sporo kontrowersji i poczucie niedosytu po naprawdę genialnym stylistycznym projekcie serii 400.