Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Setra jedzie na EURO 2012!

infobus
27.12.2011 20:09
Konsorcjum polskich firm – Sindbad i Raf Trans, które będą odpowiedzialne za transportową obsługę podczas piłkarskich Mistrzostw Europy 2012, zdecydowało się zakupić autokary marki Setra. Łącznie dla potrzeb turnieju, który zostanie rozegrany od 8 czerwca do lipca 2012 r. w Polsce i na Ukrainie, zostanie zakupionych 27 autokarów, które wyprodukuje fabryka w Neu-Ulm. O tym największym kontrakcie na zakup Setr w Polsce i jednym z największych tegorocznych zamówień tej marki w Europie napisało także najnowsze pismo EvoBus Polska –Setra Family, które w swoim pierwszym wydaniu przeprowadziło wywiad z Ryszardem Wójcikiem, prezesem PBP Sindbad oraz Rafałem Jańczukiem, preze­sem firmy Raf Trans. Publikujemy w całości tą intersującą rozmowę:
Setra Family: Jak doszło do powstania transportowego konsorcjum firm PBP Sindbad oraz Raf Trans i zdobycia kontraktu na obsługę Pił­karskich Mistrzostw Europy 2012?
Ryszard Wójcik: Mistrzostwa Europy w Pił­ce Nożnej są trzecią co do wielkości impre­zą sportową na świecie. Bardzo trudno było­by sprostać wymaganiom sprzętowo-organizacyjnym tylko jednej firmie. Dlatego postanowiliśmy połączyć siły, potencjał i doświadczenie obu naszych firm, PBP Sindbad z OpoIa oraz Raf Trans z Warszawy. Jak się okazało, nasz pomysł był jak najbardziej słuszny. UEFA wybrała właśnie naszą ofertę, a trze ba przy znać, że nie byliśmy jedynym oferentem tych usług na Euro 2012. Konsor­cjum zostało utworzone w celu wspólnej obsługi transportowo-logistycznej EU RO 2012 w Polsce i na Ukrainie, po mistrzostwach zakończy działalność.
Ryszard Wójcik, prezes PBP SindbadRafał Jańczuk, prezes firmy Raf Trans Uroczyste podpisanie w Gdańsku umowy na zakup nowych autokarów. Od lewej: Frank Koschatzky, Prezes Zarządu EvoBus Polska, Lothar Holder, Dyrektor Sprzedaży Setra, Hartmut Schick, Prezes Daimler Buses, Ryszard Wójcik, właściciel PBP Sinbad i Rafał Jańczuk, prezes Raf Trans
Setra Family: Dlaczego Konsorcjum zdecydowało się na zakup autokarów marki Setra? O ile w przypadku Sindbada jest to jak najbardziej logiczna de­cyzja, tak Raf Trans raczej preferuje inną markę EvoBusa…
Ryszard Wójcik: To prawda, w firmie Sindbad od wielu lat podstawową i niemal jedyną marką wykorzystywanych autokarów jest właśnie Setra, natomiast Raf Trans w swo­jej flocie posiada w większości Mercedesy. W tej branży wszyscy wiedzą, że autokary marki Setra są najbardziej cenione wśród przewoźników, jednocześnie są niestety najdroższą marką wśród autokarów. Trzeba jed­nak przy znać, że organizatorzy turnieju Euro 2012 już wcześniej docenili ten produkt EvoBusa. Autokary Setra wykorzystywane były między innymi cztery lata temu podczas Euro 2008 w Austrii i Szwajcarii, jak również na Mundialu 2006 w Niemczech.
Setra Family: Jakiego typu autobusy zostały wybrane przez konsorcjum? Którymi będą jeździć piłkarze, a którymi zaproszeni goście? Czy to sami decydowaliście o doborze ta­boru, czy też wspólnie z UEFA?
Rafał Jańczuk: Do przewozu reprezentacji narodowych wspólnie z przedstawicielami UEFA wybraliśmy dwa modele autokarów, bę­dą to: Setra S415 GT-HD oraz S416 GT- HD. Natomiast pozostałe grupy uczestników tur­nieju będą wożone różnymi modelami marki Setra i Mercedes-Benz będącymi w naszej obecnej flocie. Autokary do obsługi reprezentacji narodowych będą fabrycznie nowymi autokarami, co stanowić będzie dla obu naszych firm bardzo poważną inwestycję.
Setra Family: Kiedy przyjadą nowe autobusy i czy będą prowadzone jakieś specjalne szkolenia dla kierowców?
Rafał Jańczuk: Autokary mają być gotowe do odbioru w kwietniu 2012 roku, tuż po oficjalnej ich prezentacji w fabryce w Ulm. Kil­ka tygodni przed odbiorem autokarów cała grupa kilkudziesięciu wyznaczonych przez nas kierowców przejdzie specjalistyczne szkolenie zorganizowane przez nas wspólnie z przedstawicielami UEFA i fabryki. Kierowcy przejdą szkolenie z bezpiecznej i ekonomicz­nej jazdy, a także zapoznają się z zasadami pracy podczas Euro 2012.
Setra Family: Jak technicznie będzie wyglądała obsługa EURO? Czy każdej drużynie będzie przypi­sany jeden autobus? Gdzie będą stacjo­nować?
Rafał Jańczuk: Każda z reprezentacji narodowych będzie miała do dyspozycji jeden autokar w miejscu za kwaterowania w Polsce lub na Ukrainie, czyli łącznie takich autokarów będzie 16. Jednocześnie w każdym z miast gospodarzy na piłkarzy przylatujących na mecz czekać będzie drugi autokar, który służył będzie do obsługi transferów z lotniska do hotelu, na trening, następnie na stadion, a po meczu od wiezie zawodników na lotnisko. Każdy autokar przypisany do danej reprezentacji będzie oklejony i oznaczony barwami danego kraju.
Setra Family: Jak wyglądają Wasze przygotowania pod kątem kierowców? Czy zatrudnicie dodatkowe osoby? Ilu Waszych kierowców będzie zaangażowanych w obsługę EURO?
Ryszard Wójcik: Przygotowania do tej naj­większej sportowej imprezy w Polsce i na Ukrainie rozpoczęliśmy już kil ka miesięcy temu. Do pracy przy realizacji przewozów wykorzystywać będziemy w zdecydowanej większości kierowców obecnie za trudnionych w firmach Sindbad i Raf Trans. Oba przedsiębiorstwa zatrudniają na dzień dzi­siejszy grupę ponad 400 kierowców.
Setra Family: Czy przewidujecie jakieś specjalne wypo­sażanie nowych autobusów, np. w windy dla wózków inwalidzkich lub jakieś rozwiązania dedykowane dla piłkarzy?
Rafał Jańczuk: Autokary wyposażone będą przede wszystkim w naj nowsze systemy bezpieczeństwa podróży, między innymi w system utrzymywania stałej odległości do pojazdu poruszającego się przed autokarem oraz system bezpieczne go hamowania. Nie zabraknie oczywiście szeregu elementów wyposażenia wpływające go na komfort podróży, ta kich jak klimatyzacja, najnowsze bezpieczne fotele, system audio/DVD, minibar oraz toaleta. Nie prze­widujemy montażu specjalistycznych rozwiązań dedykowanych tej imprezie. Sportowcy czy inni uczestnicy tej imprezy nie wymagają odmiennego wyposażenia autokarów niż nasi klienci, którzy podróżują z na mi codziennie.
Setra Family: Zakup tylko autokarów to na pewno dłu­gofalowa inwestycja – co się z nimi sta­nie po zakończeniu EURO 2012?
Ryszard Wójcik: To prawda, Euro trwa tyl­ko kilka tygodni – za krótko jak na tak du­żą inwestycję. Po EURO autokary te zasilą nasze obecne floty. Zarówno Sindbad, jak i Raf Trans będzie je wykorzystywał przez co najmniej kilka kolejnych lat. W naszym przypadku trafią one do obsługi regularnych połączeń autokarowych, jakie realizuje my na terenie niemal całej Europy. Tak duża inwestycja to naprawdę spore wyzwanie nawet dla tak dużych firm przewozo­wych jak nasze, ale pozwoli nam to odnowić ta bor i część starszych autokarów przeznaczymy do sprzedaży. Dzięki tej inwestycji poprawi się stan dard oferowanych przez nas usług.