Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Serwis na EURO 2012

infobus
05.06.2012 19:46
Setra i Mercedes-Benz dostarczyły najwięcej autokarów do obsługi transportowej Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. Ich obsługą zajmą się specjaliści z OMNIplus. Najważniejszy cel to zapewnić najwyższą sprawność piłkarskim autobusom oraz także innym autokarom, które przyjadą na EURO do Polski. Wstępnie spodziewamy się, że w czerwcu br. przyjedzie do naszego kraju kilkaset autobusów z kibicami poszczególnych reprezentacji. Jak im wszystkim zapewnić szybki serwis? O przygotowania do tego arcytrudnego zadania rozmawialiśmy z Albertem Milde, dyrektorem Aftersales EvoBus Polska. Oto co nam powiedział:
InfoBus.pl: Od czego zaczęliście przygotowania?
Albert Milde, dyrektor Aftersales EvoBus Polska: Na samym początku wytyczyliśmy sobie cztery zakresy, które są strategiczne dla naszej organizacji. To obsługa serwisowa piłkarskich autobusów, dostępność części zamiennych, szkolenia i serwis. Od czerwca 2011 r. rozpoczęliśmy intensywne działania w każdym z tych obszarów, opierając się zarówno na naszych pracownikach, jak i autoryzowanych partnerach w całym kraju. Korzystając z okazji, chciałbym im wszystkim podziękować za ogromne wsparcie i zaangażowanie.
Albert Milde, dyrektor Aftersales EvoBus Polska
InfoBus.pl: Zacznijmy od obsługi autobusów, które będą stanowiły transportowy kręgosłup EURO 2012…
Albert Milde: Na samym początku stworzyliśmy tutaj siatkę opiekunów stadionowych wg nazewnictwa EUFA: „host city”i hotelowych „base camp”dla każdego z miast czy regionów, gdzie odbywają się zawody. Każdy z nich dysponuje mobilnym serwisem z niezbędnym zapleczem naprawczym. Ich zaletą ma być pełna dostępność i błyskawiczna pomoc. Dodatkowo wszystkie warsztaty OMNIplus znajdujące się na trasie przejazdów piłkarskich autobusów są postawione w stan najwyższej gotowości.
InfoBus.pl: Co zrobicie jeżeli jeden z autokarów wiozących piłkarzy nie będzie mógł kontynuować jazdy?
Albert Milde: Autobusy zaangażowane w bezpośrednią obsługę Mistrzostw są podzielone na cztery grupy pod kątem ich wagi dla sukcesu całej imprezy. I tak: najwyższy priorytet mają oczywiście autobusy „hostcity”, operujące na trasach hotel –stadion i dowożące piłkarzy na mecz. Ich przejazd cały czas monitoruje opiekun stadionowy, który w przypadku jakiejkolwiek awarii natychmiast wysyła na miejsce mobilny serwis. Nasz samochód warsztatowy w dni meczowe czeka przy drodze przejazdu autokaru. Aby jeszcze bardziej skrócić czas reakcji, każdy z kierowców ma bezpośrednią łączność z naszymi serwisantami.
InfoBus.pl: A jakie są pozostałe priorytety?
Albert Milde: Kolejny, drugi priorytet to autobusy „basecamp”, czyli te, które transportują poszczególne ekipy dookoła centrów pobytowych. Takich miejsc mamy w Polsce 13 i w każdym z nich znajduje się opiekun hotelowy wraz z samochodem naprawczym. Trzecim priorytetem objęte są autobusy do transportu VIP-ów, czyli gości zaproszonych przez rozmaitych sponsorów EURO. Do tej grupy zaliczam także ContiBusy, czyli autobusy marki Mercedes-Benz, które w Warszawie, Gdańsku i Wrocławiu dowożą kibiców z centrów miast na stadion. One także będą pod ochroną naszych mobilnych serwisantów. Ostatni, czwarty priorytet dotyczy wszystkich pozostałych autobusów, które przyjadą do nas na EURO 2012 z kibicami. Aby im zapewnić skuteczną pomoc, zwiększyliśmy w centrali telefonicznej OMNIplus w Maastricht liczbę osób mówiących w j. polskim.
OMNIplus w akcji OMNIplus w akcji OMNIplus w akcji
InfoBus.pl: Do Polski może przyjechać w czerwcu kilkaset autobusów –głównie z Niemiec, Czech, Węgier czy Austrii. Czy jesteśmy w stanie je obsłużyć pod kątem części zamiennych?
Albert Milde: Tak. Znacznie wcześniej sprowadziliśmy do Polski dodatkowy zapas części zamiennych. Nigdy do tej pory nie mieliśmy w Polsce tak wysokich stanów magazynowych. Te dodatkowe części udostępniliśmy naszym partnerom serwisowym na zasadach komisu, czyli jeżeli nie zostaną one wykorzystane podczas Mistrzostw, mogą potem zostać zwrócone do OMNIplus. Natomiast już teraz wiem, że znaczna część z nich zostanie na stanie serwisów, co w przyszłości, dzięki zwiększeniu asortymentu, może podnieść naszą sprzedaż w zakresie aftersales. To byłby dla nas dodatkowy sukces w ramach EURO 2012.
InfoBus.pl: Jakie szkolenia zorganizowaliście w ramach przygotowań do Mistrzostw?
Albert Milde: Z jednej strony zorganizowaliśmy szkolenia dla kierowców wszystkich nowych autokarów marki Setra –także w zakresie nowych technologii (np. systemu ABA), zaś z drugiej –dla wszystkich mechaników naszych partnerskich serwisów, którzy do tej pory głównie obsługiwali ciężarówki Mercedes-Benz. Dodatkowo zorganizowaliśmy w Kijowie trening dla tamtejszych techników z sieci partnerów serwisowych firmy AutoKapital, który na Ukrainie odpowiada za serwis piłkarskich autokarów.
OMNIplus w akcji OMNIplus w akcji
InfoBus.pl: I tak doszliśmy do Ukrainy…
Albert Milde: Dokładnie. Na Ukrainie za transport w ramach UEFA odpowiada austriacki przewoźnik Blaguss, a jego serwisowym partnerem jest lokalna firma AutoKapital z Kijowa. Z racji małego doświadczenia w zakresie obsługi autobusów marki Setra w tym kraju oraz fatalnego stanu dróg podjęliśmy szereg działań, aby wzmocnić opiekę serwisową w tym kraju. Podkreślę –nie jesteśmy za to odpowiedzialni, ale chcemy, aby cała impreza pod hasłem EURO 2012 przebiegła bez przeszkód i była naszym wspólnym sukcesem. Dlatego zorganizowaliśmy wspomniane już warsztaty dla mechaników, a także w region Charkowa i Doniecka wysłaliśmy naszego jednego z najlepszych techników, który w razie potrzeby będzie wspomagał autobusy firmy Blaguss. Mam nadzieję, że przywiezie z Ukrainy ciekawe doświadczenia, o czym na pewno napiszemy na łamach Setra Family. Na zakończenie chciałbym zaprosić wszystkich Państwa do zabawy w typowanie wyników EURO 2012 na stronie OMNIplus. Dla najlepszych strategów przygotowaliśmy cenne nagrody. To kolejny dowód na to, że my jesteśmy w pełni gotowi do gry.
InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę.