Scanie dla firmy Gromada Transport
infobus
24.06.2008 18:50
Scanie dla firmy Gromada Transport
Scania Polska dostarczyła dwie sztuki autobusów Scania New Century 12.35 dla jednego z najstarszych i najbardziej zasłużonych polskich przewoźników turystycznych –firmy Gromada Transport.
Nowe, trzygwiazdkowe autobusy Scania New Century 12.35 oparto na dwuosiowym podwoziu K380 EB4x2 NI (gdzie NI oznacza niezależne zawieszenie), które zabudowano w hiszpańskiej firmie Irizar. Każdy z autobusów wyposażono w 49 siedzeń Esteban;klimatyzację;półautomatyczną, ośmiobiegową przekładnią OptiCruise;kuchnię;przetwornicę prądu wysokiego napięcia oraz nawigację GPS VDO Dayton.
Nowy tabor kluczem do sukcesu
Firma Gromada w poprzednim systemie była prawdziwą potęgą obsługując flotą około 200 autobusów krajowe przewozy turystyczne. Drugi ówczesny wielki przewoźnik –Orbis –obsługiwał przede wszystkim przejazdy zagraniczne. W swoim taborze Gromada Transport posiada m.in. autobusy marki Scania, Neoplan, Bova oraz minibusy Opel Vivaro. Mniejsze pojazdy służą do obsługi hoteli, szczególnie do transferów na lotnisko, czy wycieczek po mieście. Obecnie Gromada obsługuje linię regularną z Olsztyna do Saarbrucken, oraz świadczy usługi wynajmu autobusów. Ponieważ oferta firmy jest skierowana głównie na zewnątrz, dlatego poczyniono inwestycje w rozbudowę i unowocześnienie taboru.
Infobus: Dlaczego wybrali Państwo ofertę Scanii?
Jan Rudnicki, prezes Gromada Transport Sp. z o.o. –Scaniaprzedstawiła najlepszą ofertę. W ruchu turystycznym, gdzie szczególnie ważny jest odpowiedni serwis, Scania zaoferowała największą gwarancję, najkrótszy czas reakcji i najlepszą dostępność serwisu. Zapewniła ponadto możliwość serwisowania autobusów w języku polskim i to na terenie całej Europy. Scania Assistance gwarantuje naprawę autobusu w ciągu 48 godzin przynajmniej na tyle aby autobus mógł bez problemów poruszać się dalej.
Sprzedaż turystycznych Scanii w Polsce
O sprzedaży Scanii w Polsce rozmawialiśmy z Krzysztofem Woźniakiem ze Scania Polska S.A.
Infobus: Scania była liderem rynku autobusów turystycznych w zeszłym roku. Jak wygląda sprzedaż obecnie?
Krzysztof Woźniak –W tym roku sprzedaż autobusów turystycznych Scanii utrzymuje się na podobnym poziomie jak w zeszłym, sprzedaliśmy łącznie 13 sztuk autobusów. Sprzedaż modelu PB i Century kształtuje się mniej więcej w proporcjach pół na pół. Podobnie jak w poprzednich latach spory udział w sprzedaży mają autobusy trzyosiowe długości 15-metrów, których m.in. dwie sztuki dostarczyliśmy w ostatnim miesiącu do firmy”FunClub”z Poznania. Obydwa pojazdy należą do tzw. segmentu „royal class” i zabierają 60 pasażerów. Oczywiście nie są to wszystkie dostarczone trzyosiowe autobusy.
Infobus: Jakie nowe modele wprowadzą Państwo do oferty?
KW: –Nowością na polskim rynku będzie międzymiastowy autobus Scania Irizar I4. Ten trzyosiowy pojazd długości 15-metrów zamówiła firma „Jan-Trans”z Janikowa koło Inowrocławia. Scania Irizar I4 zostanie prawdopodobnie zaprezentowana na zbliżających się targach Transexpo 2008 w Kielcach.
Ambitne plany wzrostu sprzedaży na świecie
Koncern Scania planuje osiągnąć sprzedaż na świecie 150 tys. pojazdów w 2015 roku. W tym celu firma znacznie zaktywizuje swoją działalność w krajach rozwijających się. Za osiem lat nadal najważniejszym rynkiem koncernu pozostanie Europa, gdzie koncern chce sprzedać 95 tys. pojazdów, następnie Bliski Wschód, Indie i Afryka, gdzie ma trafić ok. 25 tys. Scanii. Ambitne plany rozwoju są możliwe do realizacji, czego dowodzą doświadczenia z przeszłości. Jeszcze 15 lat temu Scania produkowała dwukrotnie mniej pojazdów niż obecnie, przy jednocześnie większym ówczesnym zatrudnieniu.