Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Scania: zmodernizowane autobusy serii Omni

infobus
11.10.2005 11:12

Zmodernizowana rodzina autobusów Scania Omni w komplecie. Od lewej: Scania OmniCty, OmniLine i OmniLink. Fot. Scania Główne zmiany stylistyki wewnętrznej dotyczą ściany przedniej... Fot. Scania ...oraz tylnej. Fot. Scania Zmodernizowany autobus Scania OmniCity. Fot. Scania Autobus Scania OmniLink 6x2 w nowym wydaniu. Fot. Scania Scania pokazała pierwsze zdjęcia zmodernizowanej rodziny autobusów Omni. Zmiany objęły wszystkie modele wchodzące w skład tej serii, a więc OmniCity, OmniLink i OmniLine. Podstawową zmianą jest zastosowanie nowej, 5-cylindrowej jednostki napędowej, wyposażonej w układ recyrkulacji spalin EGR. Zapewnia on spełnianie norm Euro 4 przez cały czas eksploatacji, niezależnie od warunków pracy silnika, bez potrzeby użycia dodatkowych substancji. Silnik ten jest dostępny w trzech wersjach o mocy – odpowiednio – 230, 270 i 310 KM. Zupełnie nowe jest także stanowisko kierowcy, zaprojektowane z uwzględnieniem każdego szczegółu tak, aby zapewnić kierowcy komfortowe warunki pracy i możliwość ekonomicznej jazdy nawet pod koniec długiego dnia pracy. Zastosowanie w autobusach architektury elektrycznej opartej o szynę danych CAN bus zapewnia wyższą funkcjonalność przy jednoczesnym ograniczeniu liczby komponentów oraz okablowania. Skraca to także ewentualne okresy wyłączenia autobusu z ruchu. Ponadto, w autobusach zmodernizowanej serii Omni zastosowano rozwiązania przyczyniajace się do obniżenia zużycia paliwa. Należy do nich np. nowy układ pneumatyczny, który wykorzystuje nadmiar mocy do wypełnienia zbiorników sprężonego powietrza. W nurt ten wpisuje się także nowa, automatyczna skrzynia biegów, pozwalająca osiągnąć wyższe wartości momentu obrotowego przy niskich obrotach silnika. Tradycyjnie już dla Scanii, przy projektowaniu zmodernizowanej rodziny Omni bardzo ważne były zagadnienia ekologiczne. Dlatego, blisko 90% materiałów użytych do budowy nadwozia nadają się do recyklingu. Jest to skutkiem zastosowania dużej liczby elementów wykonanych z aluminium i tworzyw sztucznych w nadwoziu. Z punktu widzenia pasażera najważniejsze zmiany dotyczą stylistyki zewnętrznej. Widoczne są one głównie na przedniej ścianie, gdzie zastosowano nowy pas podokienny o ostrzejszych liniach i wyposażony w projektorowe reflektory. Zmiany zaszły także na ścianie tylnej, gdzie zastosowano zupełnie nową klapę dostępową, nowe lampy umieszczone w zwężających się ku górze słupkach oraz tworzywowe narożniki, które w razie uszkodzenia można szybko wymienić.