Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Scania: Ze Słupska do Paryża

infobus
24.09.2006 22:47

Zakończył się pierwszy etap tworzenia centrum konstrukcyjnego w słupskiej fabryce autobusów szwedzkiego koncernu Scania –pisze Dziennik Bałtycki. Według założeń jego kierownictwa, nad Słupią ma powstać główny ośrodek zajmujący się produkcją i dystrybucją autobusów tej marki. Aktualnie w Słupsku w specjalnym zespole inżynierów pracuje około 30 osób. –Ich zadaniem jest realizacja indywidualnych, niestandardowych zamówień naszych klientów –wyjaśnia Sylwester Wojewódzki, zastępca dyrektora zarządzającego. –Funkcjonują na tych samych zasadach co fachowcy w Szwecji. Zajmują się grupą 30-40 tematów, związanych z elementami konstrukcji i elektryki pojazdów. Obecnie słupska fabryka jest w momencie realizacji kilku kluczowych umów. W tym tygodniu zakończy się produkcja ostatnich sześciu sztuk autobusów dla stolicy Norwegii, Oslo. Łącznie wyśle tam 63 pojazdy. –Jest to dla nas ważny kontrakt, ponieważ pierwszy dla Norwegii od pięciu lat –dodaje Wojewódzki. –Liczymy, że uda się nam wrócić na ten rynek. Ponadto w trakcie realizacji jest produkcja dwupoziomowych autobusów dla Londynu, niskopodłogowych pojazdów dla angielskiego Reading oraz szwedzkich operatorów Busslink i Swebus. –Liczba zamówień sukcesywnie wzrasta –mówi Maciej Wojtecki, menedżer działu technicznego. –W przygotowaniu są kolejne kontrakty. Pojawili się klienci z Włoch. Kilka dni temu natomiast rozmawialiśmy z przedstawicielami przewoźników z Austrii i Belgii, a więc rynków, na których jeszcze nas nie ma. Aktualnie Scania rozpoczęła kilka kluczowych produkcji. Dla MZK w Słupsku powstaje pierwszy w kraju autobus napędzany ekologicznym paliwem –etanolem. Ponadto rozpoczęła się realizacja pierwszej serii największego kontraktu w historii słupskiej fabryki. Scania wyprodukuje 300 autobusów dla RATP –największego operatora komunikacji zbiorowej w Paryżu.