Scania zasilana etanolem przewiezie laureatów Pokojowej Nagrody Nobla
Scania udostępniła autobus zasilany etanolem do obsługi transportu w trakcie ceremonii przyznawania Pokojowej Nagrody Nobla, 10 grudnia 2007 r. Międzyrządowy Panel ds. Zmian Klimatycznych (IPCC) oraz były Wiceprezydent USA, Al Gore, mieli tym samym okazję osobiście doświadczyć tego, co w przyszłym roku stanie się codziennością w norweskiej stolicy, kiedy to na ulice miasta wyjadą autobusy Scania wyposażone w silniki zasilane etanolem trzeciej generacji. Wykorzystanie etanolu jako paliwa pozwala zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych nawet o 90% w porównaniu z tradycyjnymi silnikami na olej napędowy. Przedsiębiorstwo komunikacyjne AS Oslo Sporveier wybrało Scanię na dostawcę autobusów, bowiem jego celem jest przejście na pojazdy zasilane biopaliwami. W ramach tego programu, już wiosną 2008 r. przedsiębiorstwo rozpocznie eksploatację 20 trzeciej generacji autobusów Scania z napędem etanolowym. Zgodnie z wyliczeniami Sporveier, te 20 pojazdów umożliwi redukcję emisji dwutlenku węgla o 600 ton rocznie. Efekt netto przejścia na etanol jako paliwo zależy od metody jego produkcji. Przy etanolu wytwarzanym z trzciny cukrowej, redukcja emisji dwutlenku węgla może sięgnąć nawet 90% w porównaniu z tradycyjnym silnikiem Diesla. W ostatnim czasie, Scania wprowadziła do oferty trzecią generację swoich silników zasilanych etanolem, które charakteryzują się sprawnością porównywalną z jednostką Diesla, a które zostały przystosowane także do montażu w ciężarówkach dystrybucyjnych. Dzisiejsze silniki Scania zasilane etanolem spełniają już normy emisji spalin Euro 5 (obowiązkowe od 2009 r.), a nawet EEV, bez konieczności stosowania dodatkowych substancji do oczyszczania spalin w układzie wydechowym. Silniki te bazują na technologii recyrkulacji spalin (EGR).