Scania zamyka berliński kontrakt. 356 autobusów
Typowa niemiecka organizacja – jedna firma domykakilkuletni kontrakt na nowe autobusy, a w międzyczasie już wiadomo, kto w przyszłości będzie dostarczał nowe pojazdy dla BVG.
Przypomnijmy, że niedawno Mercedes-Benzpoinformował, że przez kolejne lata to właśnie niemiecka marka zajmie się dostawamiautobusów do Berlina. Z silnikami diesla. Pisaliśmy o tym w InfoBusie TUTAJ.
Teraz Scania poinformowała, że na początku maja br. firma Berliner Verkehrsbetriebe (BVG)odebrała ostatni zamówiony 356. autobus przegubowy typu Scania Citywide LFA.Tym samym zamknięto prawie 4-letni, berliński kontrakt, który oficjalnie ruszył w listopadzie 2014 r. Wówczas Scania dostarczyłapierwszych 70 niskopodłogowych autobusów przegubowych. Następnie BVG odebrałopięć mniej więcej równych transzy tych pojazdów. Ostatnia zakupy miały miejscew maju 2018 r.
-„Scania otrzymała ten kontrakt od BVG z powodunajbardziej konkurencyjnej na rynku koncepcji. Oprócz komfortowych i wysokiejjakości autobusów przegubowych, zaproponowaliśmy naszemu partnerowi odpowiedniacenę zakupu, wysoka oszczędność paliwa i przewidywalne koszty serwisu” – podkreślił Frank Koschatzky, dyrektor ds. sprzedaży autobusów w Scania Deutschland-Österreich,który wcześniej m.in. zajmował stanowisko prezesa EvoBus Polska.
W pełni klimatyzowane autobusy miejskie Scania Citywide LFAzostały wyposażone w silniki DC9 Euro 6 o mocy 320 KM, które współpracują zautomatycznymi skrzyniami biegów ZF Ecolife. Wszystkie egzemplarze maja długość18 m, układ drzwi 2-2-2-0 i pojemność 99 miejsc stojących oraz 45 siedzących (+6 składanych strapontenów).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wszystkie odebrane przez Berlin autobusy marki Scania powstały w słupskim zakładzie szwedzkiego koncernu.
Przekazanie 356. autobusu świętował również cały zespół serwisowy Scania Berlin,który na co dzień – w ramach trzech teamów – zapewnia optymalną obsługi tych pojazdówprzez BVG.
„