Scania zamierza zwiększyć sprzedaż autobusów
„Nasze dalekosiężne cele przewidują osiągnięcie rocznej sprzedaży na poziomie 10 000 autobusów i autokarów. Zamierzamy osiągnąć je poprzez rozszerzenie naszej oferty produktów i usług, a także wzrost sprzedaży zarówno na obecnych rynkach, jak i na nowych.”–powiedział wicedyrektor działu autobusów Scania podczas czerwcowej prezentacji nowej rodziny autobusów koncernu. Dział autobusowy Scanii notuje ostatnich latach dobre wyniki, osiągając w 2005 r. rekordowy poziom sprzedaży –ponad 5800 sztuk. „Mimo, że liczba zamówień w tym roku nie jest tak wysoka, jak w poprzednim, w przyszłość patrzę z optymizmem. Będziemy dalej umacniać pozycję Scanii jako czołowego dostawcy kompletnych autobusów, zapewniając jednocześnie rentowność działalności koncernu w tym segmencie rynku.”–kontynuował Hansson. Na rynkach Europy Zachodniej, Scania ma silną pozycję w Skandynawii, Hiszpanii oraz Wielkiej Brytanii. „Na tych rynkach zamierzamy skonsolidować i umocnić naszą silną pozycję. Z kolei na kilku innych, dużych rynkach –takich jak Niemcy czy Francja –istnieje duży potencjał zwiększenia sprzedaży naszych autobusów miejskich i międzymiastowych.”–dodaje Hansson. Jednak w Europie największych wzrostów sprzedaży oczekuje się w regionie centralnym i wschodnim, gdzie już dziś firma ma dość silną pozycję. Jednak strategia rozwoju Scanii przewiduje także wzrost aktywności w gęsto zaludnionych krajach poza Europą. „W Ameryce Łacińskiej największy nacisk kładziemy na Meksyk i Brazylię, gdzie będziemy nadal dopracowywać naszą ofertę produktów. Na tych rynkach widzimy szczególnie duży potencjał aw segmencie autobusów miejskich.”–dodaje Hansson. Także na rynku autobusów miejskich w Hong Kongu i Singapurze, gdzie Scania jest szeroko reprezentowana, Hansson przewiduje dalszy wzrost sprzedaży. „W dłuższej perspektywie, także Chiny i Indie są dla Scanii atrakcyjnymi rynkami, bowiem wraz z rozwojem gospodarczym, będzie rósł popyt na autobusy wyposażone w nowoczesne rozwiązania techniczne. „W Chinach udało nam się np. nawiązać współpracę w dziedzinie produkcji autobusów turystycznych z lokalną firmą nadwoziową.”–zaznacza Hansson. Rynek autobusów, szczególnie w Europie, w coraz większym stopniu zainteresowany jest zakupem kompletnego pojazdu od konkretnego dostawcy. Dzisiaj, Scania współpracuje w dziedzinie autobusów miejskich i międzymiastowych z własną spółką-córką Omni. Nadwozia do autobusów turystycznych Scanii dostarcza z kolei hiszpańska firma Irizar. Hansson nie wyklucza jednak nawiązania bliższej współpracy także z innymi firmami nadwoziowymi. „Najważniejsze, aby firmy nadwoziowe, z którymi współpracujemy spełniały wymagania jakościowe Scanii.”–zakończył Hansson.