Scania z umową w Koszalinie. Ile autobusów Citywide 12LF?
Powrót Scanii do Koszalina jest już pewny. 17 majatamtejszy Miejski Zakład Komunikacji podpisał z producentem umowę na dostawęnowych autobusów klasy MAXI. Ile ich kupi? Trzy są pewne.
Przypomnijmy, że przetarg na dostawę nowych autobusów klasy MAXIMZK Koszalin ogłosiło pod koniec lutego. Pisaliśmy o nim tutaj. Z kolei w tymartykule omówiliśmy najważniejsze wymagania koszalińskiej spółki wobec nowychnabytków. Przewoźnik początkowo chciał kupić siedem autobusów. Ostatecznieplany uległy zmianie. W zamówieniu podstawowy MZK kupi na pewno trzy pojazdy.Cztery kolejne natomiast są objęte prawem opcji.
Przypomnijmy w skrócie wymagania przewoźnika- MZK celowało wcałkowicie niskopodłogowe autobusy o długości ok. 12 m. Przewoźnik wprost dałdo zrozumienia, że zależy mu wyłącznie na spalinowych pojazdach z downsizingową,oszczędną kompletacją napędu. Dodatkowo spółka wprost dała znak producentom, żejest gotowa na odejście od swoich ostatnich preferencji zakupowych. Wymagano,aby nowe autobusy trafiły do Koszalina w ciągu 180 dni podpisania umowy.
6 kwietnia upłynął termin składania ofert. Przewoźnik z Koszalinana zakup trzech autobusów objętych zamówieniem podstawowym mia przzgotowane 3600 000 PLN brutto. Oznacza to, że koszt pozyskania jednego pojazdu MZKprzyjęło na poziomie nie większym niż 975 609,75 PLN netto.
Jedyna oferta, którą otrzymała spółka z Koszalina zmieściła się wtych szacunkach. Jako jedyna do przetargu stanęła Scania. Producent wyraził gotowośćdostarczenia w wymaganym przez przewoźnika terminie trzech spalinowychCitywide'ów 12LF z ekonomicznymi silnikami DC7 za 3 431 700 zł brutto. Dałoto cenę jednostkową za autobus na poziomie 930 000 PLN netto.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„