Scania z nową wersją silnika w Citywide [FILM]
Scania wprowadziła nową, II generację silnika DC7, który teraz jest oparty tylko na technologii SCR. Dzieki temu ta jednostka jest lżejsza i wyróżnia się mniejszym zużyciem paliwa.
Równolegle Szwedzi cały czas oferują w Citywide 9-litrowy silnik DC9. Dlatego teraz jeszcze łatwiej jest dobrać z oferty Scania odpowiedni autobus do konkretnej operacji.
Nowa generacja
Nowa rodzina Citywide to mniejsza masa nadwozia w porównaniu do poprzedniej serii. Nowa koncepcja pozwaliła zaoszczędzić co najmniej 800 kg w autobusach niskopodłogowych i 400 kg w autobusach niskowejściowych. To oznacza, że autobusy Scania nowej generacji pozwalają oszczędzać paliwo i to na kilka sposobów.
Jednym z nich są nowe silniki DC7, znacznie wydajniejsze i wyposażone w funkcję Start-Stop.
-„Wiemy, że aspekt środowiskowy jest również ważny przy wyborze pojazdu przez przewoźników” - mówi Anna Gustavsson, menedżer produktu ds. autobusów miejskich i podmiejskich w Europie. „A ponieważ zużycie paliwa przez pojazd jest bezpośrednio związane z emisjami CO2, oszczędność paliwa oznacza również niższą emisję”.
Ta zmiana ma już swoje pozytywne odbicie w testach SORT w zakresie oceny osiągów i zużycia paliwa. Ten test ułatwia porównanie różnych konfiguracji i konkurencjach rozwiązań.
-„Nasze nowe autobusy niskopodłogowe wykazują znaczną poprawę w tych testach dzięki nowej koncepcji podwozia” - mówi Niklas Berglund, inżynier specjalista ds. zużycia energii i rozwoju autobusowych podwozi Scania.
Ulepszone silniki
Wszystkie silniki stosowane w ramach nowej generacji autobusów zostały unowocześnione i zmodernizowane, a także dostrojone pod kątem wyższego momentu obrotowego przy niższych prędkościach. Zmniejsza to potrzebę zmiany biegów, a jednocześnie przyczynia się do cichszej i bardziej spokojnej jazdy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jak informuje Scania, teraz 7-litrowy silnik jest zoptymalizowany, a cały układ napędowy jest lepiej przystosowany do ruchu miejskiego”.
Największe zmiany to:
- Funkcja Start-Stop, która dobrze współgra z mniejszym, 7-litrowym silnikiem. Wyłącza silnik po zatrzymaniu, czy to na przystankach autobusowych, czy podczas pracy. Oprócz oszczędności w zakresie paliwa zmniejsza to również hałas i emisje.
- nowy silnik wykorzystuje jedynie układ SCR i nie wymaga ani turbosprężarki o zmiennej geometrii, ani systemu recyrkulacji spalin EGR. Dzięki temu zużycie paliwa w niskopodłogowym autobusie Scania z 7-litrowym silnikiem spadło aż o 9 litrów / 100 km, co skutkowało zużyciem SORT poniżej 31 litrów / 100 km.
-„Cieszymy się, że możemy teraz zaoferować klientom ulepszony autobus miejski. Lżejsze podwozie i nadwozie, bardziej wydajne silniki plus system start-stop to główne czynniki przyczyniające się do mniejszego wpływu na środowisko i niższych kosztów” – podsumowała Anna Gustavsson.
Zobaczcie, jak Scania testowała nowe rozwiązania na filie: