Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Scania z kolejnym silnikiem Euro 6 tylko z SCR

infobus
03.06.2014 20:28
Scania sukcesywnie poszerza gamę silników Euro 6. Do bogatej, wszechstronnej oferty dołącza nowa wersja 13-litrowego silnika o mocy 450 KM, który do oczyszczania spalin wykorzystuje tylko układ SCR. Rozwiązanie to docenią wszyscy, którym zależy na jak najniższym zużyciu paliwa. Aktualnie szwedzki producent do tej pory montował w tym zakresie mocy silniki z technologią EGR+SCR. Tak np. są skonfigurowane najnowsze autokary Scania-Irizar PB dla Gminy Kleszczów. Prawdopodobnie już we wrześniu tego typu autobusy będą mogły być wyposażane w najnowsze silniki o mocy 450 KM bez SCR. -„Sukces naszego 13-litrowego silnika o mocy 410 KM wyposażonego tylko w SCR zachęcił nas, aby pójść o krok dalej w stronę uproszczenia konstrukcji i obniżenia spalania,”mówi Joel Granath,  wiceprezes ds. zarządzania produktem w Scania Trucks. – „Nasi klienci mają teraz do wyboru 18 silników Euro 6. Stwarza im to unikalną możliwość dobrania optymalnego źródła napędu do każdego zastosowania i warunków jazdy.”Inżynierom Scania udało się rozwiązać łamigłówkę, jaką było zastosowanie wyłącznie SCR w silniku o tak wysokim poziomie mocy. Klienci mają teraz większą swobodę wyboru i mogą skorzystać z prostszego rozwiązania. Nowy silnik typu DC13 147 nie wymaga ani turbosprężarki o zmiennej geometrii, ani systemu recyrkulacji spalin EGR. -„Silnik ten jest idealny dla europejskich przewoźników działających w dalekim transporcie i spełnia swoje zadanie równie dobrze, jak niezwykle oszczędna jednostka o mocy 410 KM, przedstawiona jesienią 2013 r. Jednocześnie komfort użytkowania i moment obrotowy pozostały na najwyższym poziomie,”zapewnia Granath. – „Według naszych wyliczeń Scania Streamline z nowym silnikiem zużywa o 1% mniej paliwa w porównaniu z poprzednią wersją, wyposażoną w EGR i SCR. Pozostałe parametry są identyczne.”
Silnik Scania o mocy 450 KM, który do oczyszczania spalin wykorzystuje tylko układ SCRSilnik Scania o mocy 450 KM, który do oczyszczania spalin wykorzystuje tylko układ SCR
Silniki wykorzystujące jedynie układ SCR wymagają nieco więcej AdBlue. W rozwiązaniu oferowanym przez Scania wykorzystanie tej substancji stanowi około 6% zużycia oleju napędowego, podczas gdy silniki z EGR i SCR zadowalają się zazwyczaj zużyciem dochodzącym do 3%. Klientom zainteresowanym wyborem zbiorników paliwa o maksymalnej objętości, Scania proponuje szeroki asortyment zbiorników AdBlue, w tym zbiorniki zainstalowane po wewnętrznej stronie podłużnic ramy. Podobnie jak jego poprzednik, nowy silnik wyróżnia się imponującym momentem obrotowym, dochodzącym do 2350 Nm. Jest on dostępny już od 1000 obr/min, co skutkuje doskonałymi własnościami pojazdu w ruchu drogowym. -„Jesteśmy przekonani, że silnik Scania o mocy 450 KM stanie się popularnym źródłem napędu na długich trasach,”mówi Granath. „Wykazaliśmy, że używanie do oczyszczania spalin tylko układu SCR prowadzi do spadku zużycia paliwa. Do tego dochodzą pewne oszczędności na masie własnej.”