Scania wyznacza drogę dla zrównoważonego transportu
Ochrona środowiska i rozwój koncepcji zrównoważonego transportu pozostaje jednym z priorytetów Scanii. Już dziś produkowane są silniki spełniające normy Euro 5, które nie wymagają korzystania z dodatkowych substancji oczyszczających spaliny. Dodatkowo, Scania zaprezentowała niedawno trzecią generację swoich silników zasilanych etanolem, które umożliwiają redukcję emisji dwutlenku węgla nawet o 90%. W końcową fazę wchodzą także badania technologii hybrydowej, opracowanej pod kątem realności jej zastosowania w praktyce, a która umożliwi znaczne ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin. Po pięciu latach prac rozwojowych, nowa platforma silników Euro 5 Scanii jest gotowa do rynkowego debiutu, począwszy od 5- i 6-cylindrowych jednostek rzędowych. W ciągu najbliższych lat będzie ona zastępować dotychczasową rodzinę jednostek, aż do 2009 r., kiedy normy Euro 5 zaczną oficjalnie obowiązywać. Scania jest pierwszym producentem, który wprowadził na rynek silniki spełniające normy Euro 5, nie wymagające stosowania dodatków. Było to możliwe dzięki optymalizacji nowej rodziny pod kątem zastosowania systemu recyrkulacji spalin (EGR) oraz użyciu nowej technologii wtrysku pod bardzo wysokim ciśnieniem XPI (Extra high pressure injection), opracowanej we współpracy z Cumminsem. Obecnie, Scania posiada w ofercie silniki mogące pracować na praktycznie każdym, dostępnym obecnie paliwie odnawialnym.