Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Scania: wyniki za I połowę 2014 r.

infobus
05.08.2014 16:05
Dzięki zwiększonemu popytowi na samochody ciężarowe Euro 6, w I półroczu br. sprzedaż pojazdów użytkowych marki Scanii poszła w górę. Niestety, autobusy pozostały pod kreskę mimo spektakularnego sukcesu w zakresie dostaw podwozi autobusowych dla systemu BRT w Ghanie. Odnotowany ujemny bilans to efekt zwiększonych dostaw rok wcześniej –m.in. na rynek rosyjski, co z kolei było związane z Olimpiadą w Soczi. Generalnie w I połowie br. autobusowy portfel zamówień Scania zmniejszył się o 17% do 3661 szt. (z poziomu 4421 szt. w I połowie 2013 r.) Spory udział w tym wyniku ma umowa z Ministerstwem Transportu Ghany na dostawę autobusów i sprzętu do systemu BRT w stolicy kraju Akrze. Scania dostarczy łącznie 300 autobusów, a także biletomaty, wyposażenie warsztatów i inne urządzenia oraz usługi mające wesprzeć operacyjnie i infrastrukturalnie powstający system. Będąc w temacie BRT, dodajmy, że w Meksyku Scania dostarczy 62 autobusów dla Mexico City, a także usługi warsztatowe dla całej floty, pojazdy serwisowe, a także usługi szkoleniowe dla kierowców i kadry zarządzającej. To jednak nie powstrzymało spadku zamówień z Ameryki Południowej w porównaniu do sytuacji z poprzedniego roku. W zasadzie tylko w Europie i Afryce portfel zamówień Scanii jest na „plusie”, na pozostałych kontynentach –na „minusie”. Zastanawiająca jest też sytuacja w Euroazji gdzie liczba zebranych kontaktów spadła z 553 szt. do zaledwie 91 szt. To chyba efekt sytuacji napiętej sytuacji politycznej w tym regionie.
Wyniki Scania za I połowę 2014 r. Wyniki Scania za I połowę 2014 r. W Europie rośnie liczba dostarczonych autobusów marki Scania
W zakresie zrealizowanych dostaw panuje zdecydowanie lepsza sytuacja niż z kontraktami. Łącznie w I połowie 2014 r. Scania przekazała swoim klientom 3180 autobusów i podwozi (wobec 3065 szt. w 2013 r.)  W porównaniu do drugiej połowy 2013 r. liczba dostaw spadła o 14% w Ameryce Łacińskiej do 1211 szt. (z 1413 szt.), a w Euroazji –o 91% do poziomu 29 szt. (z 327 szt.). Wzrosty odnotowano za to w Afryce i Oceanii –do 369 szt. ( z 180 szt.), Azji –do 670 szt. ( z 525 szt.) oraz w Europie –do 618 szt. (z 448 szt.) Przychód netto ze sprzedaży autobusów marki Scania wzrósł o 19% do poziomu 3391 mln SEK (2857) w pierwszej połowie 2014 roku (w samym II kwartale br. wartość sprzedaż wzrosła o 30 procent –do 1991 mln SEK podczas gdy w II kwartale 2013 r. była to suma 1526 mln SEK).