Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Scania wprowadza cyfrową deskę rozdzielczą. Dla autobusów i ciężarówek

infobus
25.03.2023 17:01

Smart Dash to nowa, cyfrowa deska rozdzielcza, w którą mają zostać wyposażone ciężarówki i autobusy marki Scania

Kokpity oparte na modułowej architekturze elektroniki wyposażone są w szereg nowych funkcji bezpieczeństwa, a do tego zdecydowanie poprawiają wrażenia użytkowe. Różne wersje Smart Dash zastąpią obecne rozwiązania w pojazdach Scania i można je zamówić już do samochodów ciężarowych, które zostaną wyprodukowane na początku 2024 roku.

kilka wersji

Smart Dash, cyfrowa deska rozdzielcza z centralnym wyświetlaczem informacyjnym. Oferuje ona bezproblemowe codzienne wsparcie cyfrowe dla kierowców i operatorów wraz z rozwiązaniami takimi jak My Scania i Scania Driver Appw. Nowa architektura systemu elektrycznego, zgodna z nowym rozporządzeniem UE w sprawie bezpieczeństwa ogólnego oraz nowymi przepisami ONZ dotyczącymi bezpieczeństwa cybernetycznego

-„To stanowi skokową zmianę w ofercie Scania w ramach ekosystemu transportowego” — powiedział Stefan Dorski, starszy wiceprezes, szef Scania Trucks. -„To, czego nasi klienci doświadczą w pojazdach wyposażonych w Smart Dash, jest namacalną częścią oferty i ambicji Scania w zakresie cyfryzacji, łączności i bezpieczeństwa. Wszystko sprowadza się do zapewnienia wyjątkowych wrażeń użytkownika podczas łączenia pojazdów Scania z naszymi cyfrowymi usługami i rozwiązaniami”.

Smart Dash został opracowany zgodnie z modułowym systemem Scania dla cyfrowych rozwiązań dostosowanych do indywidualnych potrzeb. Występuje w różnych wersjach, ale wszystkie mają wspólną strukturę modułową, co zapewnia bezproblemowe współistnienie z innymi cyfrowymi rozwiązaniami Scania..

-„Uważamy Smart Dash za kluczową część naszego cyfrowego ekosystemu i świetny sposób na wzmocnienie pozycji kierowców” — dodał Dorski. „Da im doskonały dostęp do wszelkiego rodzaju istotnych informacji podczas jazdy i pomoże im w wykonywaniu innych zadań podczas parkowania, na przykład za pośrednictwem aplikacji Scania Driver App i My Scania. Wszystkie te rozwiązania są ze sobą połączone i zapewniają naprawdę produktywne wrażenia użytkownika”.

Wersja dla ciężarówek

Zmiana prawa

Nowe przepisy UE w zakresie bezpieczeństwa wprowadzą od lipca 2024 r. różne funkcje związane z bezpieczeństwem w ciężkich pojazdach użytkowych. Nowe przepisy, UNECE R155 i R156, będą miały również zastosowanie do technologii bezpieczeństwa cybernetycznego, których celem jest zapobieganie manipulacjom przy pojazdach.

W odpowiedzi na te zmiany, Scania opracowała nową architekturę układu elektrycznego, wspólną dla samochodów ciężarowych i autobusów. Ta nowa architektura umożliwia inteligentniejszą i szybszą komunikację, cyberbezpieczeństwo na jeszcze wyższym poziomie i odpowiada nowym wymaganiom. W ekecie tych prac powstała też cyfrowa deska rozdzielcza.

-„Dla Scanii te nowe wymagania zbiegają się z naszymi ambicjami stworzenia architektury zorientowanej na rozwiązania, która wspiera naszych klientów w ich drodze do cyfryzacji” — podkreślił Dorski. „Następny poziom doświadczeń premium w branży transportowej będzie w dużej mierze koncentrował się na rodzaju połączonych funkcji w oferowanym przez nas samochodzie ciężarowym i wokół niego. Bezprzewodowe aktualizacje i inteligentne usługi na żądanie stworzą nowe możliwości dla klientów Scania i sprawią, że ich działania będą bezpieczniejsze i bardziej opłacalne dzięki dłuższej dyspozycyjności i wydajności”.

Właściciele Scania będą mogli również korzystać z inteligentnych map Connected w swoich systemach nawigacji i cieszyć się aktualizacjami OTA dla swoich pojazdów, co znacznie zmniejszy potrzebę uczestniczenia w warsztatach Scania w celu aktualizacji oprogramowania.