Scania, po sprzedaży fabryki w Danii, posiada obecnie 3 zakłady wytwarzające nadwozia autobusowe – w Szwecji, Polsce i w Rosji. Montownia pod Sankt Petersburgiem (Scania Peter), która powstała kosztem ok. 80 mln SEK, będzie montować 12-metrowe, aluminiowe autobusy miejskie OmniLink z silnikami Scania Euro 3 przeznaczone wyłącznie na rynek rosyjski. Stosowane w nich podwozia będą pochodziły ze szwedzkiej fabryki koncernu w Södertälje, a nadwozia – ze szwajcarskiej firmy Hess. Rocznie Scania Peter może produkować do 200 pojazdów przy zatrudnieniu 60 osób. Dyrektorem fabryki jest Göran Carlander. Scania obecna jest na rosyjskim rynku od 10 lat, a pod własną flagą działa od 1998 roku. Wówczas uruchomiono w Moskwie przedstawicielstwo – Scania Moscow, które zajmuje się marketingiem, serwisem i działalnością finansową. Obecnie trwają prace nad rozwojem sieci zakładów serwisowych Scania, obsługujących zarówno autobusy jak i samochody ciężarowe. Szacuje się, że w Rosji roczny poziom odnowy taboru miejskiego powinien osiągnąć pułap około 16 000 sztuk. Rosyjski rynek jest ważny dla szwedzkiego producenta również z przyczyn historycznych, to tutaj w 1911 roku (jeszcze pod marką Scania-Vabis) wyeksportowano pierwszy pojazd z silnikiem spalinowym.
Scania w Rosji
Scania, po sprzedaży fabryki w Danii, posiada obecnie 3 zakłady wytwarzające nadwozia autobusowe – w Szwecji, Polsce i w Rosji. Montownia pod Sankt Petersburgiem (Scania Peter), która powstała kosztem ok. 80 mln SEK, będzie montować 12-metrowe, aluminiowe autobusy miejskie OmniLink z silnikami Scania Euro 3 przeznaczone wyłącznie na rynek rosyjski. Stosowane w nich podwozia będą pochodziły ze szwedzkiej fabryki koncernu w Södertälje, a nadwozia – ze szwajcarskiej firmy Hess. Rocznie Scania Peter może produkować do 200 pojazdów przy zatrudnieniu 60 osób. Dyrektorem fabryki jest Göran Carlander. Scania obecna jest na rosyjskim rynku od 10 lat, a pod własną flagą działa od 1998 roku. Wówczas uruchomiono w Moskwie przedstawicielstwo – Scania Moscow, które zajmuje się marketingiem, serwisem i działalnością finansową. Obecnie trwają prace nad rozwojem sieci zakładów serwisowych Scania, obsługujących zarówno autobusy jak i samochody ciężarowe. Szacuje się, że w Rosji roczny poziom odnowy taboru miejskiego powinien osiągnąć pułap około 16 000 sztuk. Rosyjski rynek jest ważny dla szwedzkiego producenta również z przyczyn historycznych, to tutaj w 1911 roku (jeszcze pod marką Scania-Vabis) wyeksportowano pierwszy pojazd z silnikiem spalinowym.