Scania umacnia pozycję na rynku hiszpańskim
Scania zawarła jeden z największych w swojej historii kontraktów na dostawę autobusów na rynku hiszpańskim, obejmujący 110 autobusów miejskich dla przedsiębiorstwa komunikacyjnego EMT z Madrytu. Jednym z czynników, które zadecydowały o wyborze autobusów Scania było niskie zużycie paliwa przez nowe jednostki Euro 4, wyposażone w system recyrkulacji spalin EGR. Firma EMT, która odgrywa także czynną rolę we wprowadzaniu pojazdów zasilanych paliwami przyjaznymi dla środowiska, otrzyma także na testy 5 autobusów Scania zasilanych etanolem. Niskopodłogowe autobusy zostaną zabudowane nadwoziami przez lokalną firmę Castrosua, z którą Scania współpracuje od wielu lat. Dostawy będą realizowane w latach 2008-2009. Wszystkie pojazdy zostaną wyposażone w nowe, 9-litrowe silniki Scania Euro 4, korzystające z technologii EGR, rozwijające moc 270 KM. Jednostki te są znane z wysokiego momentu obrotowego i oszczędności. Przedsiębiorstwo EMT, posiadające tabor liczący 2000 autobusów, bada także możliwości zastosowania paliw alternatywnych, co może przyczynić się do poprawy jakości środowiska w stolicy Hiszpanii. W ostatnim czasie, firma weszła np. w skład konsorcjum BioEthanol for Sustainable Transport (BEST, Bioetanol dla zrównoważonego transportu), które wspiera wprowadzanie na szeroką skalę etanolu jako paliwa. W ramach tego projektu, Scania dostarczyła EMT autobusy zasilane etanolem, które już od miesiąca są eksploatowane w Madrycie. Oprócz Madrytu, w konsorcjum BEST uczestniczą także Sztokholm, Rotterdam, Dublin, La Spezia (Włochy), hiszpańska prowincja Baskonia, Nanyang (Chiny) oraz Sao Paulo (Brazylia). Silniki zasilane etanolem emitują do 90% mniej dwutlenku węgla w porównaniu z jednostkami napędzanymi tradycyjnymi paliwami kopalnymi. W ciągu ostatnich 15 lat, Scania dostarczyła ponad 600 autobusów napędzanych etanolem przedsiębiorstwom komunikacyjnym w Szwecji, co umożliwiło znaczne ograniczenie zanieczyszczenia środowiska powodowanego przez autobusy.