Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Scania Touring z Euro 6

infobus
30.05.2014 11:21

Autokary Scania Touring są już dostępne z silnikami Euro 6. Teraz oferują one nie tylko bardziej ekologiczną jednostkę napędową, ale także kilka praktycznych nowości. To m.in. fotele z funkcją bocznego przesuwu, większa pojemność bagażnika czy uchwyty pod skibox. Pojazdy są także fabrycznie przygotowanie pod montaż haka holowniczego. Pasażerów ucieszy także standardowo montowana kuchnia Frenzel (FOB 580) czy lodówka w przednim panelu przed miejscem pilota. To niezbędne poprawki, aby ten autobus zyskał większą popularność wśród europejskich klientów. Jak na razie Touring nie notuje rekordowych zamówień i przykładowo w Polsce w zeszłym roku jego sprzedaż była wyraźnie wyższa niż obecnie. Być może nowe wyposażenie zmieni tą tendencję i Touring wkrótce zadebiutuje na naszym rynku w wersji Euro 6. Z tą najnowszą normą czystości spalin firma Scania Polska sprzedała w tym roku dwa autobusy –modele Scania-Irizar PB dla Gminy Kleszczów, o czym pisaliśmy tutaj.

Scania Touring HD 6x2 Euro 6
Co do samego silnika to Touring Euro 6 jest wyposażony w 13-litrową, 6-cylindrową jednostkę napędową Scania DC13 o mocy 410 KM. To obecnie jedyny silnik Euro 6 oferowany przez szwedzki koncern wykorzystujący tylko układ SCR. Cechą charakterystyczną 410-konnej jednostki jest to, że jej moment obrotowy jest wyższy o 50 Nm, niż oferowany do niedawna 420-konny silnik. Oznacza to, że jednostki Scania drugiej generacji są o 2-3% oszczędniejsze niż poprzednie silniki. Silniki korzystające wyłącznie z układu SCR są też prostsze w budowie. Mają zwykłą turbosprężarkę, a w kolektorze dolotowym zastosowano elektrycznie sterowaną przepustnicę. Ich waga jest o 40 kg mniejsza niż w jednostkach SCR/EGR. Nowością zasługującą na uwagę jest możliwość zamówienia zautomatyzowanej skrzyni biegów Scania Opticruise z układem Scania Active Prediction. To przewidujący tempomat. Jego działanie polega na czytaniu map oraz skanowaniu topografii terenu. W zależności od ukształtowania drogi dostosowuje on prędkość pojazdu (na tempomacie) do warunków – najczęściej na podjazdach i zjazdach. Active Prediction korzysta z map, które zawierają informację o topografii danych dróg. Od tego roku dostępne są również mapy dróg Polski. Zdaniem producenta korzystanie z Active Prediction może obniżyć zużycie paliwa nawet o 4-5%.
Przypomnijmy, że autobus turystyczny Scania Touring został zaprojektowany i opracowany przez Scania wspólnie z chińskim producentem Higer. Po raz pierwszy został on zaprezentowany szerszej publiczności w 2009 r. Na wystawie IAA 2010 zadebiutowała jego trzyosiowa wersja.