Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
Autokary Scania Touring są już dostępne z silnikami Euro 6. Teraz oferują one nie tylko bardziej ekologiczną jednostkę napędową, ale także kilka praktycznych nowości. To m.in. fotele z funkcją bocznego przesuwu, większa pojemność bagażnika czy uchwyty pod skibox. Pojazdy są także fabrycznie przygotowanie pod montaż haka holowniczego. Pasażerów ucieszy także standardowo montowana kuchnia Frenzel (FOB 580) czy lodówka w przednim panelu przed miejscem pilota. To niezbędne poprawki, aby ten autobus zyskał większą popularność wśród europejskich klientów. Jak na razie Touring nie notuje rekordowych zamówień i przykładowo w Polsce w zeszłym roku jego sprzedaż była wyraźnie wyższa niż obecnie. Być może nowe wyposażenie zmieni tą tendencję i Touring wkrótce zadebiutuje na naszym rynku w wersji Euro 6. Z tą najnowszą normą czystości spalin firma Scania Polska sprzedała w tym roku dwa autobusy –modele Scania-Irizar PB dla Gminy Kleszczów, o czym pisaliśmy tutaj.
Co do samego silnika to Touring Euro 6 jest wyposażony w 13-litrową, 6-cylindrową jednostkę napędową Scania DC13 o mocy 410 KM. To obecnie jedyny silnik Euro 6 oferowany przez szwedzki koncern wykorzystujący tylko układ SCR. Cechą charakterystyczną 410-konnej jednostki jest to, że jej moment obrotowy jest wyższy o 50 Nm, niż oferowany do niedawna 420-konny silnik. Oznacza to, że jednostki Scania drugiej generacji są o 2-3% oszczędniejsze niż poprzednie silniki. Silniki korzystające wyłącznie z układu SCR są też prostsze w budowie. Mają zwykłą turbosprężarkę, a w kolektorze dolotowym zastosowano elektrycznie sterowaną przepustnicę. Ich waga jest o 40 kg mniejsza niż w jednostkach SCR/EGR. Nowością zasługującą na uwagę jest możliwość zamówienia zautomatyzowanej skrzyni biegów Scania Opticruise z układem Scania Active Prediction. To przewidujący tempomat. Jego działanie polega na czytaniu map oraz skanowaniu topografii terenu. W zależności od ukształtowania drogi dostosowuje on prędkość pojazdu (na tempomacie) do warunków – najczęściej na podjazdach i zjazdach. Active Prediction korzysta z map, które zawierają informację o topografii danych dróg. Od tego roku dostępne są również mapy dróg Polski. Zdaniem producenta korzystanie z Active Prediction może obniżyć zużycie paliwa nawet o 4-5%.
Przypomnijmy, że autobus turystyczny Scania Touring został zaprojektowany i opracowany przez Scania wspólnie z chińskim producentem Higer. Po raz pierwszy został on zaprezentowany szerszej publiczności w 2009 r. Na wystawie IAA 2010 zadebiutowała jego trzyosiowa wersja.