Scania poszerza ofertę na rynku brytyjskim
Jeszcze do niedawna, wśród brytyjskich przewoźników marka Scania kojarzyła się głównie z autokarami turystycznymi. Od polowy 2002 roku ta sytuacja się zmieniła, gdyż Scania wprowadziła na brytyjski rynek pełną paletę autobusów rodziny OmniCity, która wkrótce zostanie poszerzona także o kolejne pozycje _ dwupokładowy niskopodłogowy pojazd OmniDekka (patrz: następna informacja) oraz podwozia solo i przegubowe, zabudowywane przez firmy Wright i East Lance. „To dopiero początek” – mówi Bo Martinsson, Dyrektor Sprzedaży Autobusów Miejskich Scania, a Geoff Bell, Dyrektor Naczelny Scania Bus&Coach UK dodaje – „Po kilku latach nawiązywania kontaktów z przewodnikami miejskimi, zaczynamy zauważać pierwsze efekty naszych działań. Zreorganizowaliśmy naszą firmę tak, aby przygotować się do zmiany wizerunku, zwiększyliśmy także liczbę agentów handlowych zajmujących się sprzedażą autobusów miejskich. 0prócz dobrej organizacji sieci sprzedaży, nasze wyniki zależą także od pracy sieci obsługi.” Dlatego też Scania Bus & Coach nie zamierza także zaniedbywać kontaktów z firmami nadwoziowymi, wychodząc z założenia, ze klient musi mieć szeroką ofertę do wyboru. Przedstawiciel Scania na rynku Wielkiej Brytanii, firma Scania Bus & Coach UK, ma swoją siedzibę w Worksop, Nottinghamshire i zatrudnia 50 osób. Brytyjski rynek autobusów jest jednym z większych w Unii Europejskiej – rocznie sprzedaje się tu około 2000 autobusów miejskich oraz około 900 autokarów turystycznych. Sama aglomeracja londyńska zamawia rocznie blisko 1200 nowych pojazdów.