Scania po II kwartałach 2010 roku
Liczba zamówień na autobusy Scanii w I połowie 2010 roku wzrosła, w porównaniu z analogicznym okresem 2009 roku o 33 % – do 3.458 (2.597 –w 2009 roku). Spadek o 23% zanotowano jednak w Europie, wszystko za sprawą znacznie mniejszej liczby zamówień z Wielkiej Brytanii oraz wciąż kiepskich wyników producenta w centralnej i wschodniej części kontynentu. Dobrą passę Scania zanotowała w I połowie 2010 roku w Ameryce Łacińskiej. Tu zamówienia wzrosły aż o 103%. W Azji zaś zanotowano wzrost o 44%. To właśnie to wpłynęło na dobry końcowy wynik.
W I połowie 2010 roku Scania dostarczyła łącznie 3.620 autobusów (turystycznych i miejskich). W analogicznym okresie roku 2009 było ich mniej, bo 3.049. W Europie dostawy powiększyły się o 4% – do 1.077 sztuk. W Ameryce Łacińskiej Scania dostarczyła autobusy głównie do Brazylii, Kolumbii i Argentyny. W Azji i pozostałych rynkach dostawy podniosły się o 5%.
I połowa 2010 roku przyniosła spadek zysku koncernu o 3%. Wyniósł on 4.226 milinów koron, w analogicznym okresie w 2009 roku wynosił on 4.335 milionów koron.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA: