Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Scania OmniExpress w BORS Břeclav

infobus
24.02.2016 12:17

Dzięki nieomylnym niebiesko-żółtym barwompojazdów BORS Břeclav a.s., zwłaszcza w południowych Morawach, jest niemożliweżeby ich nie spotkać. Do istniejącej floty prawie 50 samochodów ciężarowychoraz ponad 130 autobusów zakupiono właśnie nowy pojazd do jednej z najbardziejruchliwych linii w historii przedsiębiorstwa – trasę z Brna do Hodonina i zpowrotem będzie obsługiwać nowa Scania OmniExpress 3,20.

MorawskaFirma BORS Břeclav a.s., na początku nowego tysiąclecia, zastąpiła tradycyjnegoprzewoźnika autobusowego ČSAD Břeclav w przewozach autobusowych i do dziś nadalfunkcjonuje zarówno w przewozie osób, jak i towarów. Teraz w ruchu pasażerskimma do dyspozycji poand sto trzydzieści autobusów przeznaczonych do transportumiejskiego, podmiejskiego i linii dalekobieżnych. Na jednej z najbardziejruchliwych linii, można zobaczyć nową Scanię OmniExpress 3,20.

-„Natej linii, którą obsługujemy od 2008 roku, wysyłamy obecnie 9 zwykłych pojazdówo dużej pojemności, z czego 6 to Scania Irizar i4 oraz trzy Iveco Arway. Znaszego portfolia najbardziej ruchliwymi pojazdami są pojazdy marki Irizar,których przebieg przekracza 10 000 kilometrów przejeżdżanych miesięcznie. Pomimolicznych pism pasażerów o braku kart inteligentnych w IDS JMK, pomiary nie sądokładne, ale można szacować, że miesięcznie podróżuje tutaj około 60 do 70tysięcy pasażerów. Więc praca przy użyciu niezawodnych autobusów o dużejpojemności jest priorytetowa.”, powiedział na potrzeby linii Brno -Hodonin, Petr Kuźma, dyrektor transportu pasażerskiego. Dlatego wybór padł na14,7-metrowy pojazd trzyosiowy, który zdolny jest do maksymalnego wykorzystania64 miejsc siedzących i 39 pasażerów podróżujących na stojąco. Oczywiście, celembył nie tylko maksymalne wykorzystanie przewozu pasażerów, ale jak mówi PiotrKuźma, oferuje on także najwyższy komfort podróżowania. „Oczywiście,wewnątrz umieszczony jest potężny klimatyzator, wysokiej jakości wygodnefotele, pasy bezpieczeństwa i kompletny system informacji.” ? dodawał.

Nowyautobus Scania OmniExpress jest nie tylko wygodny i bezpieczny, ale takżeprzyjazne dla środowiska. Pojazd jest wyposażony w Silnik spełniający normyemisji spalin EURO6 o mocy 360KM zdolny do tankowania nawet stuprocentowegobiodiesla. Przeniesienie mocy na drogę następuje niemal tradycyjnie, wyposażeniedodatkowe stanowi manualny retardera pojazd wyposażony jest w automatycznąskrzynię biegów – system Scania Opticruise. Dlatego nie brakuje pedałusprzęgła, a kierowca ma do wyboru trzy tryby użytkowania: tryb standardowy,gospodarki i maksymalną wydajność. Konstrukcja pojazdu jest oparta na stalinierdzewnej, co powinno przedłużyć żywotność pojazdu.

-„Owyborze wykonawcy zdecydowała w szczególności niska cena wraz z obliczeniamiogólnej ekonomii pracy pojazdu, a znacznie pomogło to, że wspomniany już silnikjest w pełni przystosowany do paliw alternatywnych, tj. biodiesla. Jeśliwspółpraca będzie zachowana na wysokim poziomie, a sam osobiście uważam, żeautobus będzie wykorzystywany przy minimalnym koszcie w maksymalnym możliwymstopniu.”, dodał Peter Kužma, dlaczego zarząd zdecydował, że dostawcą pojazdybędzie tylko Scania. „To nowa Scania na trasie Brno – Hodonin przypadniedo gustu zarówno kierowcom jak i pasażerom.”, O czym jest przekonany,Lukáš Martinů, kierownik sprzedaży Scania Czech.

– „Jestembardzo zadowolony, że firma BORS Břeclav zdecydowała się na jednej znajbardziej potencjalnych linii wysyłać właśnie autobus Scania OmniExpress.Pasażerowie docenią komfortowe i przestronne wnętrze. Kierowcy z kolei, mogąznaleźć wygodne i ergonomiczne stanowisko pracy, niemal doskonałe właściwościjezdne i być może jest to dokładnie to, czego oczekują. ” ? dodawał.