Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Scania i kontrakt na 360 podwozi do Malezji

infobus
28.05.2013 08:49
Szwedzki producent podpisał kontrakt na dostawę aż 360 szt. niskopodłogowych podwozi Scania K250 UB 4×2 dla przedsiębiorstwa komunikacji miejskie Syarikat Prasarana Negara Berhad (Prasarana), które obsługuje linie w Kuantan i Kuala Lumpur. Jest duża szansa, że te podwozia powstaną w polskiej fabryce koncernu, która już od lat z powodzeniem eksportuje tego typu konstrukcje z Słupska na cały świat –m.in. do Izraela, Hiszpanii, W. Brytanii, Australii czy Tajwanu. Są one tam następnie zabudowywane przez lokalne firmy nadwozie. Podobnie będzie w Malezji, która zresztą w takiej autobusowej produkcji ma spore tradycje. To tutaj m.in. dwa lata temu zostało skarosowanych 200 szt. niskopodwoziowych podwozi NL 323 F, które wcześniej wyprodukowała fabryka MAN w Starachowicach. Następnie trafiły one przewoźnika SMRT w Singapurze. Mamy nadzieję, że słupska Scania pójdzie tym przetartym już szlakiem i to ona właśnie zrealizuje ten ciekawy kontrakt. –„Autobusy Scania słyną z niskiego zużycia paliwa, niezawodności, bezpieczeństwa i komfortu –powiedział James Armstrong, dyrektor zarządzający Scania Malezja. –Każdy z tych elementów wpływa na zwiększenie wydajności samego pojazdu. Dzięki naszej nowej platformie silnikowej, jednostki napędowe Scania dochodzą do większych momentów obrotowych przy niższych obrotach, co przekłada się na jeszcze niższe zużycie paliwa. Każdy model może być również odpowiednio dopasowany pod względem pojemności, klimatu, komfortu i innych kluczowych kryteriów, zgodnie z wymaganiami klienta’.
Podwozie Scania K 250 UB4x2Podwozie Scania K 250 UB4x2 zabudowane przez brazylijską firmę MarcopoloPodwozie Scania K 420 6x2 zabudowane przez malezyjską firmę SKS body, AerolineZakład Scania w Słupsku
Warto podkreślić, że niskopodłogowe podwozia Scania K 250 UB 4×2 dla Malezji otrzymają zabudowę z aluminium i będą wyposażone w rampę dla wózków inwalidzkich oraz dwa miejsca do ich cumowania.