Scania: Euro 5 bez AdBlue

infobus
12.12.2006 21:37

W związku z Dniem Rynków Kapitałowych, dyrektor Działu Badawczo-Rozwojowego Scanii –Hasse Johansson –ogłosił, że w 2007 r. firma rozpocznie wdrażanie nowej platformy silnikowej, umożliwiającej spełnienie norm emisji spalin Euro 5. Do tego celu, Scania będzie używać systemu recyrkulacji spalin EGR, który nie wymaga stosowania dodatków, takich jak roztwór AdBlue. „W 2007 r., Scania rozpocznie wdrażanie nowej gamy silników Euro 5, wyposażonych w system EGR oraz nowy układy wtryskowy typu XPI common-rail, począwszy od najważniejszego segmentu rynku, czyli ciężarówek długodystansowych.”–powiedział Johansson. –„Nowe silniki będą mogły spełnić normy Euro 5 bez zwiększenia poziomu zużycia paliwa.”Dwa lata temu, Scania jako pierwszy producent samochodów ciężarowych dużej ładowności, wprowadził na rynek pojazdy z silnikami Euro 4, wyposażonymi w system EGR. Od tamtej pory, firma wprowadziła do oferty kompletną gamę silników Euro 4 i Euro 5, niektóre pracujące w systemie EGR, a inne –w konkurencyjnym SCR z użyciem dodatku AdBlue. Z zebranych doświadczeń wynika, że większość przewoźników woli korzystać z jednostek z układem EGR, ponieważ technologia ta okazuje się wygodniejsza w wielu zastosowaniach.