S3: Między Sulechowem a Zieloną Górą po dwóch jezdniach
20 października służby drogowe dopuściły do ruchu obiejezdnie drogi ekspresowej S3 między Sulechowem a węzłem Zielona Góra Północ –poinformowała PAP rzecznik zielonogórskiego oddziału GDDKiA Anna Jakubowska.
-„Kierowcy wjechali na obie jezdnie ok. godz. 17. Najednej z nich trzeba jeszcze uważać na tymczasowe oznakowanie, które wykonawcasukcesywnie usuwa z drogi. Budowa drugiej jezdni na tym odcinku S3 to kolejnykrok ku skróceniu czasu podróży, poprawie komfortu i bezpieczeństwa na tejniezwykle ważnej dla zachodniej części Polski arterii drogowej” – powiedziałaPAP Jakubowska.
Rzecznik dodała, że inwestycja między Sulechowem a ZielonąGórą formalnie jeszcze trwa, gdyż została podzielona na dwa etapy. Pierwszy,polegał na budowie drugiej jezdni drogi wraz z obiektami mostowymi i całąinfrastrukturą poza jednym z mostów na Odrze.
Trwająca obecnie rozbiórka starego mostu i budowa nowego wjego miejscu (w ciągu pierwszej jezdni) stanowi zakres drugiego etapuinwestycji, który ma zakończyć się w drugiej połowie 2019 roku.
Do tego czasu na mierzącym nieco ponad 13,3 km odcinkuSulechów – Zielona Góra występować będzie jeszcze zwężenie do jednej jezdni napierwszym z nowych mostów na Odrze.
Zgodnie z podpisaną w kwietniu 2015 r. umową, pierwszy etapinwestycji miał się zakończyć w sierpniu br., jednak ze względu na koniecznośćposzerzenia zakresu prac naprawczych na pierwszej jezdni, czas na zakończeniewydłużono do połowy października.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Koszt realizacji obu etapów to blisko 300 mln zł. Inwestycjajest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej, a jej wykonawcą jest firmaStrabag. (PAP)
„