Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

S3: Budimex rozbuduje drogę

infobus
20.10.2015 15:44

GDDKiA podpisała we wtorek umowę na wykonanie drugiej jezdnitrasy ekspresowej S3 na odcinku Zielona Góra – Niedoradz. Wykona ją konsorcjumfirm, którego liderem jest Budimex S.A. Inwestycja będzie kosztowała 194 mlnzł, a droga ma być gotowa w I kwartale 2018 r.

Dzisiaj nastąpiło podpisanie umowy z wykonawcą. GDDKiApodpisała także umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych dotyczącądofinansowania wszystkich prac związanych z rozbudową S3 o drugie jezdnie wLubuskiem – zarówno już prowadzonych, jak i będących w fazie przygotowań. Koszttych zadań wraz z fazą projektową został oszacowany na ponad 1,3 mld zł. Pomocfinansowa z UE wyniesie niemal 701 mln zł” – powiedziała PAP rzeczniczkazielonogórskiego oddziału GDDKiA Anna Jakubowska.

W ramach zadania powstanie wschodnia (lewa) jezdnia S3między węzłem Zielona Góra ? Północ, a Niedoradzem ? 13,3 km drogi. Ponadtozostaną wybudowane obiekty mostowe w ciągu drogi ekspresowej.

Oprócz budowy nowej jezdni kontrakt zakłada równieżwykonanie prac na istniejącej, w celu dostosowania jej do odpowiednichparametrów oraz do ruchu jednokierunkowego (obecnie jest tam ruchdwukierunkowy).

Istotnym elementem, szczególnie dla mieszkańców ZielonejGóry, będzie budowa łącznika od węzła Zielona Góra – Północ do ulicyKętrzyńskiej, który pozwoli na bezpośredni dostęp do drogi S3 z rozrastającejsię części miasta na wysokości Osiedla Pomorskiego.

Inwestycja na odcinku Zielona Góra ? Niedoradz jest jednym ztrzech kontraktów polegających na dobudowie drugiej jezdni S3 między Sulechowema Nową Solą. Obecnie firma Strabag Infrastruktura Południe buduje drugą nitkęmiędzy Sulechowem a Zieloną Górą. Niebawem powinny zakończyć się proceduryzwiązane z wydaniem decyzji ZRID oraz procedury wyłaniania wykonawcy dla IIIodcinka – między Niedoradzem a Nową Solą.

W Lubuskiem prace związane z rozbudową trasy S3 trwają też wGorzowie Wlkp. i Międzyrzeczu, gdzie powstają drugie jezdnie obwodnic tychmiast. Zakończenie tych inwestycji jest planowane w połowie 2017 r. Jakubowskapowiedziała PAP, że na placach budów nie ma opóźnień, a wykonawcom sprzyjaaura.

GDDKiA podkreśla, że zakończenie rozbudowy S3 pozwolizlikwidować w woj. lubuskim tzw. wąskie gardła, którymi są obecniejednojezdniowe fragmenty tej trasy.

S3 przecina woj. lubuskie z południa na północ będąc, opróczautostrady A2, kluczowym szlakiem komunikacyjnym dla regionu. W Lubuskiem S3liczy 184 km, z których obecnie pełne parametry drogi ekspresowej, czyli dwiejezdnie, ma na odcinku ok. 100 km. Łącznie dokończenie (prace budowlane) S3 nacałej długości będzie kosztowało ponad 1 mld zł. (PAP)