Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

S14: Nie ma alternatywy dla tej drogi

infobus
27.05.2015 18:19

Nie ma alternatywy dla drogi S14, bo to jedna znajważniejszych inwestycji w kraju – zapewniał w środę w Sejmie wiceszefMinisterstwa Infrastruktury i Rozwoju Zbigniew Rynasiewicz. Minister odniósłsię do pytania posła SLD Dariusza Jońskiego o przyszłość tej inwestycji.  Droga ekspresowa S14, tzw. zachodniaobwodnica Łodzi, ma połączyć drogę S8 z autostradą A2. Jej wybudowanie domkniesystem drogowy wokół miasta, a to pozwoli m.in. na wyprowadzenie tirów pozacentrum Łodzi. W rządowych planach droga znalazła się na liście rezerwowej i todopiero na szóstej pozycji. W styczniu tego roku zakończyły się zorganizowaneprzez Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju m.in. konsultacje społeczne ws.projektu dotyczącego programu budowy dróg krajowych na lata 2014-2023. Wynikałoz nich, że m.in. S14 powinna być przesunięta z listy rezerwowej na podstawową.

 Wspomniał o tym wśrodę w Sejmie łódzki poseł SLD Dariusz Joński pytając przedstawiciela resortuMIR o szansę realizacji inwestycji. Przypomniał, że w listopadzie ub. rokupremier Ewa Kopacz będąc w Łodzi podczas kampanii przed wyborami samorządowymizłożyła obietnicę, że łodzianie „będą mieli swoją S14”. Jak mówił,chciałby zapytać o obietnice premier, bo budowa drogi nadal jest na liścierezerwowej i nie ma żadnej informacji, aby w budżecie znalazły się pieniądze najej budowę. „Chciałbym zapytać już o konkrety. Kiedy państwo planujecieprzekazanie pieniędzy na tę inwestycję. (…) W którym miesiącu i czy to będziejeszcze przed wyborami?” – pytał poseł SLD.

 OdpowiadającJońskiemu Rynasiewicz przypomniał, że cały projektowany układ obwodnic wokółŁodzi jest sukcesywnie realizowany. Od strony północnej zbudowana zostałaautostrada A2, od południowej droga ekspresowa S8. Od wschodniej strony trwabudowa odcinka autostrady A1 Stryków – Tuszyn, który ma być zakończony wsierpniu 2016 roku. Jak mówił droga S14 jest objęta i opisana w dokumencieimplementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu – do 2020 roku (z perspektywądo 2030 roku.). Według niego nie ma dla niej alternatywy. Będzie budowana, bojest ważna dla rządu z wielu powodów ? gospodarczych, ekonomicznych równieżśrodowiskowych. Dodał, że pieniądze na jej budowę mogą być przekazane wtedy,kiedy Rada Ministrów przyjmie cały program budowy dróg. „Zgodnie z woląpani premier droga ta jest jedną z istotniejszych w kraju i ma być finansowanaz listy głównej, czyli tej priorytetowej” – powiedział Rynasiewicz. Zodpowiedzi Rynasiewicza nie był zadowolony Joński. Zarzucił mu, że ten”nic nowego nie powiedział”, że nie wyznaczył konkretnej daty i niepowiedział, kiedy Rada Ministrów przyjmie program i czy nastąpi to w tejkadencji. We wtorek szefowa MIR Maria Wasiak mówiła, że projekt programu budowydróg krajowych na lata 2014-2023 powinien trafić pod obrady rządu najpóźniej naprzełomie sierpnia i września.