Rzeszów ponownie na autobusowych zakupach. Pierwsze MIDI elektryki
17 października Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie ogłosił przetarg na zakup sześciu autobusów elektrycznych wraz z wykonaniem infrastruktury do ładowania.
To kolejna inwestycja stolicy Podkarpacia w transport publiczny. Wiosną miasto rozstrzygnęło zamówienie na zakup łącznie 14 autobusów miejskich, w tym 10 autobusów zasilanych CNG 12 m (Autosan), dwa autobusy zasilane CNG 18 m (Solaris) i dwa autobusy elektryczne MEGA (Solaris).
Klasa MIDI
Teraz przedmiotem zamówienia jest dostawa:
- 6 sztuk fabrycznie nowych, niskopodłogowych, jednoczłonowych, długość od 8,00 m do 9,50 m, autobusów komunikacji miejskiej zasilanych energią elektryczną.
- 6 sztuk ładowarek stacjonarnych o mocy wyjściowej pojedynczej ładowarki min. 60 kW.
- 2 kpl. testerów diagnostycznych wraz z oprogramowaniem;
Uwaga! W ramach zamówienia wykonana zostanie także modernizacja stacji TRAFO przy ulicy Lubelskiej w Rzeszowie.
Na oferty Rzeszów czeka do 18 listopada. następnie oceni je według trzech kryteriów:
- Cena ofertowa brutto (C) – 60%
- Ocena techniczna (T) – 35%
- Zużycie energii elektrycznej (E) – 5%
Zamówione pojazdy mają przyjechać na Podkarpacie w ciągu 182 dni od podpisania umowy. Całość jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej jeszcze w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020 („Rozbudowa systemu transportu publicznego w Rzeszowie”)
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Parametry techniczne poszukiwanych autobusów są następujące:
- Długość całkowita: od 8,00 m do 9,50 m.
- Szerokość całkowita: do 2,55 m.
- Wysokość całkowita (z klimatyzacją): do 3,40 m. 2. Liczba miejsc pasażerskich
- Liczba miejsc ogółem: minimum 50, w tym liczba miejsc siedzących: minimum 20 (miejsce siedzące dla 1,5 osoby będzie liczone jako pojedyncze), w tym 4 siedzenia wykonane jako siedzenia specjalne dla pasażerów niepełnosprawnych z dostępem bezpośrednio z niskiej podłogi, bez podestów.
- Ilość/układ drzwi: 2 w układzie 2+2 lub 2 w układzie 1+2, rozmieszczone zgodnie z wymaganiami dla niskopodłogowego autobusu miejskiego klasy I
- Niska podłoga na 100% długości autobusu. Dopuszcza się rozwiązanie techniczne w którym powierzchnia niskiej podłogi wynosi minimum 60 procent długości autobusu (z jednym stopniem poprzecznym wewnątrz pojazdu).
- Pojemność magazynów energii używanych do napędu silnika/silników minimum 240 kWh.
Przetargowe wymagania
Zamawiający wymaga od oferentów m.in. takich warunków jak:
- posiadania środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 10 000 000,00 zł
- w zakresie doświadczenia mamy warunek wykonania dostawy co najmniej 2 sztuk autobusów i co najmniej 2 sztuk ładowarek stacjonarnych (zajezdniowych) o minimalnej mocy wyjściowej prądu stałego 30 kW w ciągu ostatnich 5 lat.
- wpłacenia wadium w wysokości 280 000,00 zł.