Rzeszów kontynuuje gazowo-elektryczny mix. Przetarg na 14 autobusów. Z opcją
1 grudnia Rzeszów opublikował od dawna zapowiadany przetarg na zakup nowych autobusów z dofinansowaniem z unijnego Programu Polska Wschodnia.
Miasto zamierza kupić w sumie 14 szt. pojazdów (plus sześć w opcji) zasilanych gazem oraz energią elektryczną, co oznacza kontynuację dotychczasowej strategii taborowej.
Autobusowe części + opcjA
Rzeszowski przetarg należy do tych bardziej skomplikowanych zamówień i występują w nim trzy zadania oraz dodatkowa opcja:
- Pierwsze zadanie dt. zakupu 10 niskopodłogowych autobusów o długości 12 m zasilanych CNG. Dodatkowo miasto zamawia dwa komplety testerów diagnostycznych, jeden komplet mobilnego podnośnika kolumnowego, dwie stacje obsługi klimatyzacji oraz jeden podest do obsługi zbiorników CNG. Tutaj mamy też pierwszą opcję. Miasto zamierza też „skorzystać z opcji rozszerzając pierwotne (gwarantowane) zamówienie na 10 sztuk autobusów o dodatkowe maksymalnie 6 sztuk, gdzie „cena jednostkowa 1 sztuki autobusu dostarczanego w ramach opcji będzie równa cenie jednostkowej 1 sztuki autobusu dostarczanego w ramach zamówienia podstawowego”.
- Drugie zadanie dotyczy zakupu 2 szt. niskopodłogowych autobusów przegubowych o długości 18 m zasilanych CNG. Bez opcji.
- Trzecie zadanie to również klasa MEGA, ale dotyczy zakupu 2 szt. niskopodłogowych autobusów przegubowych zasilanych energią elektryczną. To zamówienie obejmuje też dostawę kompletu testera diagnostycznego oraz jedną ładowarkę mobilną. Bez opcji.
-„Wszystkie autobusy muszą być w pełni wyposażone w zestawy elektroniki pokładowej w tym biletomat mobilny, niezbędne do poprawnej pracy przewozowej i kompatybilne z istniejącym u Zamawiającego systemem ITS” – czytany w SIWZ.
Terminy i wymagania
W przypadku gazowców (czyli pierwszego i drugiego zadania) mamy następujące kryteria oceny ofert:
- Cena ofertowa brutto (C) – 60%
- Ocena techniczna (T) – 25%
- Koszt zużycia energii oraz emisji CO2 i zanieczyszczeń (E) – 15%
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z kolei w przypadku elektrobusów o wyborze najkorzystniejszej oferty decydować będą kryteria:
- Cena ofertowa brutto (C) – 60%
- Ocena techniczna (T) – 35%
- Zużycie energii elektrycznej (E) – 5%.
Aby przystąpić do przetargu należy posiadać środki finansowe w wysokości:
- 1.1. dla części 1 - co najmniej 9 700 000,00 PLN
- 1.2. dla części 2 - co najmniej 2 500 000,00 PLN
- 1.3. dla części 3 - co najmniej 4 700 000,00 PLN
Co do doświadczenia, to Rzeszów wymaga w ciągu ostatnich 5 lat dostawy, co najmniej 3 sztuk fabrycznie nowych autobusów** jednoczłonowych, niskopodłogowych, klasy I, zasilanych sprężonym gazem ziemnym. W zakresie części 2 - co najmniej 1 sztuki danego typu pojazdu fabrycznie nowego autobusu przegubowego (dwuczłonowego), niskopodłogowego, klasy I, zasilanego sprężonym gazem ziemnym. W zakresie części 3: co najmniej 1 sztuki danego typu pojazdu fabrycznie nowego autobusu przegubowego (dwuczłonowego), niskopodłogowego, klasy I, zasilanego energią elektryczną.
W związku z tym, że zamówienie jest dość spore, różne są też oczekiwane przez miasto terminy dostaw nowych pojazdów. Pojazdy klasy MAXI powinny dotrzeć do Rzeszowa po 378 dniach, przegubowe gazowce po 301 dniach, a elektrobusy po 420 dniach.
Miasto czeka na oferty do 30 grudnia, a więc czasu jest niewiele.