Rynek brytyjski w 2006 r.

infobus
06.02.2007 11:23
Wśród dostawców autobusów i podwozi autobusowych, na rynku brytyjskim nadal dominuje Volvo, choć jego przewaga nad drugim Dennisem stopniała. Fot. Volvo Buses
Znamy już wyniki sprzedaży autobusów na rynku brytyjskim w 2006 r. Łącznie, na Wyspach zarejestrowano w ub.r. 4 232 autobusy wszystkich typów, o 0,8% więcej, niż rok wcześniej, kiedy to wszystkim producentom udało się sprzedać 4198 pojazdów. W segmencie autobusów miejskich odnotowano wzrost o 1,9% do 3146 sztuk. O 2,9% skurczył się natomiast segment autobusów międzymiastowych i turystycznych, w którym sprzedano 1086 sztuk. Pozycje na czołowych pozycjach nie zmieniły się, warto jednak zwrócić uwagę na zmniejszenie dystansu pomiędzy prowadzącym koncernem Volvo, a goniącym go Dennisem z 655 do 183 sztuk. Pod pozycją „Inne z importu”mieszczą się także autobusy Autosan, których według naszych informacji sprzedano w Wielkiej Brytanii 15 sztuk, co dawałoby polskiemu producentowi ok. 0,35% udziału.
 
Producent
sprzedaż 2006 r.
(2005 r. )
udział w rynku 2006 r. (2005 r.)
Volvo
1059 (1335)
25% (31,8%)
Alexander Dennis
876 (680)
20,7% (16,2%)
Scania
547 (537)
12,9% (12,8%)
Optare
453 (517)
10,7% (12,3%)
Irisbus
307 (364)
7,25 % (8,7%)
VDL Bus
224 (137)
5,3% (3,3%)
MAN
196 (110)
4,6% (2,6%)
Mercedes-Benz
154 (194)
3,6% (4,6%)
BMC
123 (101)
2,9% (2,4%)
VDL Bova
75 (58)
1,8% (1,4%)
Van Hool
8 (5)
0,2% (0,1%)
Inne z importu
194 (159)
4,6% (3,8%)
Inne brytyjskie
16 (1)
0,4% (0,02%)
RAZEM
4232 (4198)