Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Rynek autobusów na Słowacji w I połowie 2006 r.

infobus
06.09.2006 11:06
 
W ciągu sześciu pierwszych miesięcy 2006 r. na Słowacji sprzedano łącznie aż 287 autobusów z kategorii M3, co w porównaniu z analogicznym okresem 2005 roku oznacza bardzo silny wzrost o 210 szt. (+ 233,72%). To radykalne przyspieszenie słowackiego rynku jest efektem realizacji zamówienia dla SAD Bratislava na sumę 130 autobusów. Łączna wartość kontraktu tego to 450 mln koron słowackich…Zgodnie z podpisanymi w lutym 2006 r. umowami, przewoźnik zakupi 100 autobusów SOR C12, 20 pojazdów Karosa Axer 12,8M oraz 9 międzymiastowych modeli Mercedes-Benz O 350 Intouro. Nowe pojazdy zastąpią najstarsze egzemplarze pojazdów Karosa i Ikarus. Autobusy SOR C12 zostaną skierowane do obsługi linii lokalnych, a Karosa i Mercedes-Benz –dalekobieżnych. Wyróżnikiem nowych pojazdów są nowe, czerwone barwy firmowe. Ten historyczny kontrakt na słowackim rynku znajduje odzwierciedlenie w statystykach –w I połowie br. wzrost dostaw nastąpił przede wszystkim w kategorii autobusów międzymiastowych, gdzie osiągnięto poziom 204 szt. (+ 166 szt. / + 436,84% w porównaniu z I połową 2005 r.). Pozytywny trend odnotowano również w segmencie miejskim, gdzie sprzedaż wzrosła do poziomu 65 szt. (+ 48 szt. / + 282,35% w porównaniu z I połową 2005 r.). Natomiast spadek dotknął kategorię pojazdów turystycznych, gdzie dostarczono zaledwie 10 autokarów (- 20 szt. / – 66,66% w porównaniu z I połową 2005 r.). Zdecydowanym zwycięzcą na słowackim rynku po I połowie 2006 r. jest Irisbus-Karosa, która ponownie prawie zmonopolizowała dostawy autobusów w tym kraju. W ciągu 6 miesięcy producent z Vysokiego Myta dostarczył tutaj równo 200 pojazdów, co zapewniło mu udział w rynku na poziomie 69,7%! Na Słowacji dobrze radzi sobie także SOR, który znacząco zwiększył swoją sprzedaż w porównaniu z I połową 2005 r., osiągając wynik 60 autobusów. Zostały one głównie dostarczone dla SAD Bratislava i biorąc pod uwagę wielkość kontraktu dla tej firmy (100 szt. modelu C12) to będzie bardzo udany rok dla czeskiego producenta. Trzecie miejsce w rankingu zajmuje Solaris Bus &Coach. Polski producent osiągnął w I połowie br. na słowackim rynku świetny wynik, sprzedając 20 autobusów Urbino 15 CNG. To zapewniło mu pozycję wicelidera w segmencie pojazdów miejskich.
Najlepiej sprzedającym się autobusem w I połowie 2006 r. na słowackim rynku został międzymiastowy model Irisbus C954 (94 szt.), czyli identycznie jak w Czechach.