Rybnik z liniowym przetargiem. Na 23 nowe autobusy CNG, LNG lub e-busy
14 czerwca Zarząd Transportu Zbiorowego w Rybniku ogłosił przetarg na 10-letnią obsługę wybranych linii autobusowych.
Miasto położyło duży nacisk na ekologię. Wszystkie wymagane autobusy mają mieć bowiem napęd gazowy lub elektryczny.
10 lat
Rybnicki kontrakt będzie obowiązywał przez 10 lat. Wyjazd autobusów zaplanowano 1 stycznia 2022 r. Koniec to 31 grudnia 2031 r. W tym okresie przewidziano wykonanie pracy eksploatacyjnej w wysokości nie większej niż 15.210.000 wzkm. Szacunkowa wartość zamówienia to 112.600.000 zł netto, co daje 7,40 zł/wzkm netto.
Zmiana wielkości pracy eksploatacyjnej może ulec zmianie o +10% w okresie jednego roku, jednak nie więcej niż o 20% (w stosunku do wielkości całkowitej dla zamówienia) w ciągu trwania całej umowy.
Miasto wymaga aż czterech typów autobusów do obsługi przetargowego pakietu. Są to:
- 2 autobusy typu MIDI o napędzie elektrycznym,
- 5 autobusów typu MIDI zasilanych gazem ziemnym (CNG lub LNG) lub o napędzie elektrycznym,
- 11 autobusów typu MAXI zasilanych gazem ziemnym (CNG lub LNG) lub o napędzie elektrycznym,
- 5 autobusów typu MEGA zasilanych gazem ziemnym (CNG lub LNG) lub o napędzie elektrycznym.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Rybnicki standard
Niskopodłogowe autobusy mają być wyposażone m.in. w klimatyzację, system wi-fi, monitoring wizyjny, system zapowiedzi głosowych, system elektronicznych podświetlanych tablic, system biletu elektronicznego i porty usb do ładowania urządzeń mobilnych.
Firmy chętne do złożenia oferty powinny spełniać trzy podstawowe warunki. Brak jest warunku w zakresie zdolności finansowej. Warunek doświadczenia Rybnik uznaje za spełniony jeśli oferent wykaże, że w ciągu ostatnich trzech lat wykonał przynajmniej jedną usługę w ramach komunikacji miejskiej w wymiarze min. 700 000 wzkm, która była świadczona nieprzerwanie przez co najmniej 12 miesięcy i przy pomocy co najmniej 10 autobusów.
Do tego należy dysponować przynajmniej 23 autobusami, które spełniają wymagania określone w SIWZ. Plus wadium, które wynosi 1.120.000 zł.
Termin składania ofert mija 22 lipca. O wyborze decydują trzy kryteria. Cena ma 60% wagi. Ekologia to 34,5%. 2,5% można zyskać za wprowadzenie autobusów docelowych do ruchu 1 kwietnia 2022 r. Pozostałe 3% to wielkość rezerwy taborowej.