Ruszyły autobusowe linie z FRPA na Mazowszu i Pomorzu
Pod koniec października z Ostrołęki uruchomiono pierwsze kursy autobusowe w ramach FRPA. Podobna sytuacja w listopadzie miała miejsce na Pomorzu.
Mazowieckie zmiany
Powiat Ostrołęcki 29 października uruchomił kolejne kursy autobusowe z dofinansowaniem FRPA. Połączenia te są jużostatnimi realizowanymi w ramach pierwszego naboru i podpisanej umowy zwojewodą mazowieckim z 27 sierpnia br.
W środę 23 października ruszyła linia obsługująca trasęOstrołęka-Czarnia przez Przystań i Kadzidło. A w poniedziałek, 28 październikaruszy kolejna linia: Ostrołęka-Łyse przez Brzozówkę-Kadzidło-Jazgarkę-Myszyniec-Krysiaki.
Z kolei w poniedziałek, 28 października zostałapodpisana z wojewodą nowa umowa nadodatkowe linie (kursy) obejmujące swym zasięgiem miejscowości:Ostrołęka-Andrzejki Tyszki przez Troszyn, Choromany, Piski; Ostrołęka-Zamośćprzez Łątczyn, Kleczkowo, Piski, Choromany; Ostrołęka-Baranowo-Myszyniec przezOlszewo-Borki, Nową Wieś Zach. Godziny kursów są jeszcze uzgadniane zoperatorami.
– Trwają jeszcze procedury związane z uruchomieniemkolejnych trzech linii. Jak tylko umowy z przewoźnikami zostaną podpisane,poinformujemy o dacie rozpoczęcia kursów oraz opublikujemy rozkład jazdy –informuje starosta ostrołęcki.
Powiat Ostrołęcki wnioskował o pięć linii – najwięcejspośród powiatów na Mazowszu. Na wszystkie pięć otrzymał dofinansowanie. Takżegminy mogły składać wnioski do Funduszu. Zrobiły to na naszym terenie i takżeotrzymały dofinansowanie: Czarnia, Myszyniec i Troszyn. Gmina Troszyn –zgłosiłasiatkę połączeń liczącą ok. 480 kilometrów. Powiat Ostrołęcki zgłosił dofunduszu w sumie ponad 300 kilometrów połączeń autobusowych, gmina Czarnia –około 80 kilometrów.
Na Pomorzu
Pomorski Urząd Marszałkowski pozyskał blisko 210 tys. zł nauruchomienie dodatkowych połączeń w ramach rządowego programu rozwoju liniiautobusowych. Dzięki środkom powstało 15 linii na terenie Pomorza – autobusybędą m. in. łączyć Tczew ze Skarszewami. Nowe połączenia ruszyły z początkiemlistopada.
W sumie uruchomienie linii ma kosztować 350 tys. zł – zczego blisko 210 tys. pochodzi z pozyskanego dofinansowania. Linie będąobsługiwane przez PKS Bytów, Arrivę, PUH Latocha oraz PKS Gdynia.
Podsumowując – samorząd województwa pomorskiego w ramachprogramu pozyskał 209 685 zł, które posłużą na uruchomienie 15 linii,obejmujących 983 km tras. Chodzi o połączenia:
– Słupsk – Miastko przez: Suchorze,
– Słupsk – Miastko przez: Kępice,
– Gdańsk – Bytów przez: Kościerzyna,
– Bytów – Człuchów przez: Chojnice,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– Słupsk – Bytów przez: Motarzyno,
– Słupsk – Bytów przez: Kołczygłowy,
– Bytów – Lębork przez: Czarna Dąbrówka,
– Czarna Dąbrówka – Lębork przez: Rokity,
– Tczew – Skarszewy przez: Godziszewo,
– Kartuzy – Wejherowo przez: Sierakowice,
– Gdańsk – Wejherowo przez: Szemud,
– Tczew – Skarszewy przez: Kamierowo,
– Tczew – Skarszewy przez: Więckowy,
– Skarszewy – Tczew przez: Szczodrowo,
– Skarszewy – Skarszewy przez: Godziszewo.
„