Ruszyła produkcja w pełni elektrycznego eSprintera
Mercedes-Benz robi kolejny krok w przyszłości i od grudniafabryka w Dusseldorfie produkuje również wersje w pełni elektrycznego Sprintera.
12 grudnia zakład Mercedes-Benz w Dusseldorfie świętowałrozpoczęcie produkcji Mercedes-Benz eSprinter. Przypomnijmy, że Mercedes budujesamochody dostawcze w Dusseldorfie od 1962 roku. Od tamtej pory wyprodukowano tutajponad 4,6 miliona pojazdów (!). Od 2018 r. bramy zakładu opuściło też ponad 200000 jednostek Nowego Sprintera.
Czas elektryków
Mercedes-Benz oferuje teraz eSprintera jako furgon z wysokimdachem i dopuszczalną masą 3500 kilogramów. Jego maksymalna pojemność załadunkowawynosi 10,5 m3, tak samo jak w przypadku Sprintera z silnikiem spalinowym.
Napęd elektryczny w eSprinterze napędza przednie koła i mamoc 85 kW przy momencie obrotowym do 300 Nm.
Elastyczna koncepcja ładowności i akumulatorów umożliwia dostosowaniepojazdu do indywidualnych potrzeb . Klient może wybrać pomiędzy dwoma opcjami:
-
cztery akumulatory, co daje pojemność 55 kWh i szacunkowyzasięg to 168 kilometrów, a maksymalna ładowność to 891 kilogramów.
-
trzy akumulatory o pojemności 35 kWh, co pozwala na zasięgokoło 115 kilometrów. W zamian maksymalna ładowność wzrasta o około 140 kg dookoło 1040 kg łącznie.
Mercedes oferuje też zintegrowana funkcja szybkiegoładowania, co zapewnia większą elastyczność. 80 procent naładowania akumulatoramożna uzupełnić w ciągu 30 minut. Maksymalna prędkość może być skonfigurowana wcelu dopasowania do danego zadania i można ją ustawić w zakresach: 80 km / h – 100km / h lub nawet do 120 km / h, … jeśli tak prędkość jest niezbędna.
Zielona produkcja – zielony zakład
Produkcja w pełni elektrycznego eSprintera oznacza począteknowej ery w Dusseldorfie. Budowa eSprintera w Dusseldorfie jest kolejnymkrokiem dla przyszłości zakładu i samego producenta. W ciągu ostatnich lat Mercedes-Benzzainwestował około 330 milionów euro w techniczny rozwój produkcji, biorąc poduwagę fakt, że w przyszłości produkcjazarówno pojazdów konwencjonalnych, jak i całkowicie elektrycznych będzie realizowanana jednej linii produkcyjnej. Zakładstał się centrum kompetencyjnym dla napędów elektrycznych, a ponad 2400pracowników przeszło szkolenia w zakresie obsługi i montażu technologiiwysokiego napięcia.
Mercedes-Benz Vans stawia na zrównoważony rozwój nie tylko wzakresie produktów, ale także w zakresie własnej produkcji. Celem jest, abycała produkcja samochodów dostawczych była neutralna pod względem emisji CO2 do2022 r. Tym samym zakupy energii w zakładzie w Dusseldorfie równieżkonsekwentnie przechodzą na zieloną energię, a od do 2022 r. energia ma byćpozyskiwana wyłącznie w 100% ze źródeł odnawialnych.
„