Ruszają zakupy szkolnych elektrobusów z Kangura 2.0. Pierwsza Pałecznica
28 kwietnia Urząd Gminy Pałecznica ogłosił przetarg na dostawę szkolnego autobusu elektrycznego szkolnego wraz z ładowarką.
Małopolska firma otrzymała dofinansowanie z II edycji programu priorytetowego " System zielonych inwestycji (GIS – Green Investment Scheme) - Kangur - Bezpieczna i ekologiczna droga do szkoły", zorganizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Łącznie z Kangura 2.0 zostaną zakupione 23 elektrobusy. Pałecznica zaczyna!
MAXI Kierunek
Małopolska gmina idzie śladem samorządów, które wzięły udział w pierwszej, pilotażowej edycji Kangura. Wówczas na cztery zamówienie – trzy dotyczyły pojazdów klasy MAXI, a jeden – klasy MIDI. Ma to kapitalne znaczenie dla producentów, którzy bacznie obserwują gminne preferencje. W I turze Solaris brylował wśród 12-metrowych gimbusów, a Yutong - wśród midibusów. ARP pauzował w zeszłym roku, ale teraz na pewno wejdzie do gry. Pamiętajmy, że najnowszy pojazd z fabryki w Bolechowie - Urbino 9 LE electric - także ma mieć szkolną wersję. Robi się ciekawie.
Kwota jaką dysponuje Pałecznica to 2.600.000 PLN brutto, gdzie 2.340.000 PLN to dotacja, a 260.000 PLN to pożyczka, którą samorząd otrzymał od NFOŚiGW. Za tę kwotę gmina chce kupić elektrobus:
- o długości od 11,7 m do 12,50 m i szerokości do 2,55 m
- o maksymalnej wysokości do 3,50 m
- o liczbie miejsc siedzących do przewozu pasażerów minimum 41, gdzie gmina dopuszcza się zaoferowanie pełnowymiarowych nieskładanych – łatwo demontowanych foteli w miejscu zatoki dla wózka inwalidzkiego. Wszystkie siedzenia mają być ustawione przodem do kierunku jazdy i wyposażone w pasy bezpieczeństwa. Do tego pojazd ma mieć 10 miejsc stojących.
Zamawiający wymaga zastosowania silnika elektrycznego (lub silników o łącznej mocy) nie mniejszej niż 120 kW - z funkcją odzysku energii elektrycznej podczas hamowania. Wymagany przebieg na jednym ładowaniu to minimum 160 km. Dodatkowo gmina chce dostać gwarancję całopojazdową wraz z bezpłatnymi przeglądami serwisowymi na okres 60 miesięcy (na autobus i ładowarkę) oraz opiekę serwisową, gdzie czas reakcji serwisu (fizyczne stawienie się serwisanta i podjęcie czynności zmierzających do naprawy autobusu) wynosi maksymalnie 24 godziny - licząc od momentu zgłoszenia awarii z obowiązkiem naprawy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Warunki formalne
W zakresie doświadczenia wykonawcy musza wykazać się jedną dostawą w okresie ostatnich 3 lat, polegającą na dostarczeniu autobusu elektrycznego o wartości min. 1 600 000 PLN brutto.
Wadium to 20 000 PLN, a wymagany termin realizacji zamówienia wynosi 5 m-cy od momentu podpisania umowy. O tym kto stanie – oprócz Solarisa – do II edycji Kangura dowiemy się 1 czerwca, kiedy wyznaczono termin składania ofert.
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Pałecznica zastosuje następujące kryteria:
- Konstrukcja nadwozia / Waga: 10
- Rodzaj zastosowanego elektrycznego zespołu napędowego / Waga: 10
- Spełnienie wymogów w zakresie konstrukcji nośnej / Waga: 10
- Czas reakcji serwisu z obowiązkiem naprawy / Waga: 10
- Cena - Waga: 60