Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rozmowa z Panem Grzegorzem Bisiem – dyrektorem Connex Warszawa

infobus
28.05.2006 15:51
Connex Warszawa
W ubiegłym miesiącu zaprezentowaliśmy relację z wizyty w nowoczesnej zajezdni Spółki Connex Warszawa, zorganizowanej przez Lignar PR w ramach kampanii „Czysty rynek –nowa jakość”. W nawiązaniu do tego wydarzenia prezentujemy rozmowę z Dyrektorem firmy –Panem Grzegorzem Bisiem, który podzielił się z nami swoimi odczuciami, dotyczącymi funkcjonowania i przyszłości Connex Warszawa.
 
Infobus: W kwietniu mogliśmy odwiedzić zajezdnię Connex Warszawa. Jest to niewątpliwie duży atut firmy. Co jeszcze z kilkuletniej działalności firmy zasługuje na uwagę? Czym Connex może się pochwalić?
 
Grzegorz Biś: Naszym ważnym osiągnięciem było uzyskanie na początku 2005 roku certyfikatu systemu jakości według norm ISO 9001:2001. Dotyczy to świadczenia usług w przewozach pasażerskich, napraw serwisowych, sprzedaży paliwa, wynajmu powierzchni oraz wynajmu autobusów. Prawdopodobnie jesteśmy jedynym przedsiębiorstwem transportowym obsługującym komunikację miejską w Warszawie, posiadającym Certyfikat Jakości ISO.
W dalszych planach jest wdrożenie systemów Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Środowiskowego w ramach tworzenia Zintegrowanego Systemu Zarządzania Przedsiębiorstwem.
Wprowadzenie takiego systemu daje wymierne korzyści, między innymi poprzez zwiększenie kontroli kosztów. Pozwala też wyrobić w klientach przekonanie korzystanie z usług firmy dbającej o jakość, bezpieczeństwo i zwracającej uwagę na środowisko naturalne.
 
I: Jakie kolejne inwestycje, oprócz wspomnianej zajezdni, przewiduje firma na najbliższe miesiące i lata?
 
GB: Nieruchomości oraz obiekt biurowo-warsztatowy, jakim dysponuje spółka są w bardzo dobrym stanie technicznym. Można zatem założyć, że bez dodatkowych inwestycji posiadane zaplecze będzie mogło zostać wykorzystane do obsługi większej liczby autobusów.W takiej sytuacji dodatkowe inwestycje będą realizowane jedynie w przypadku znacznego wzrostu działalności przedsiębiorstwa, a być może także – działalności pozostałych podmiotów grupy Veolia Transport.
 
I: Proszę ocenić autobusy eksploatowane przez Connex , a więc Solarisy. Czy zdały one egzamin w Warszawie. W komentarzach naszych Czytelników pojawiły się opinie, że ich stan nie jest najlepszy –jak Connex może się ustosunkować do tego typu kwestii?
 
GB: Connex Warszawa korzysta z 55 autobusów marki Solaris wyprodukowanych w 2000 roku (12 i 15 metrowych). Ich roczne przebiegi wynoszą około 80 tys km. Przewozy w obszarach miejskich są prawdziwym sprawdzianem dla autobusów, dlatego trudno powiedzieć, że nie mamy problemów z taborem. Dla zapewnienia odpowiedniego stanu technicznego pojazdów wybudowana została nowoczesna stacja serwisowa wyposażona w nowoczesne urządzenia umożliwiające regularną kontrolę i naprawę pojazdów. Dbanie o stan techniczny i wczesne usuwanie pojawiających się problemów daje z pewnością możliwość wykorzystywania tych pojazdów przez okres 8-10 lat.
 
I: Jakie są główne cele firmy na najbliższe lata?
 
GB: Rozszerzanie dodatkowych usług oraz zwiększenie efektywności zatrudnienia i ograniczanie kosztów eksploatacji tak, aby spółka mogła się rozwijać na rynku przewozowym. Te dodatkowe usługi to np.
    • wynajem autobusów,
    • naprawa i serwisowanie różnego rodzaju pojazdów ciężarowych i autobusów turystycznych,
    • mycie pojazdów
    • sprzedaż paliw.
 
I: Dlaczego Pańskim zdaniem Connex słabiej „wszedł”w przewozy miejskie (w zasadzie tylko Tczew i Warszawa) niż w przewozy regionalne i dalekobieżne (PKS –prywatyzacja)?
 
GB: Jest to pytanie dotyczące strategii całej spółki Veolia Transport Polska, a nie samej spółki Connex Warszawa Sp. z o.o. Veolia Transport Polska inwestuje w przewozy miejskie w miarę możliwości i startuje również w tego typu przetargach, jeśli są organizowane.
 
I: Jak wygląda sprawa współpracy firmy z IGKM?
 
GB: Connex Warszawa Sp. z o.o. nie jest członkiem Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej. W pracach Izby uczestniczą inni przedstawiciele grupy Veolia Transport, np. ZKM Connex Tczew.
 
I: Jak Pan ocenia lobby przewoźników miejskich w Polsce?
 
GB: Nie uczestniczyliśmy i nie znamy wyników zorganizowanych działań przedstawicieli środowiska przewoźników miejskich w Polsce. Z zainteresowaniem natomiast odnieśliśmy się do trwającej od jakiegoś czasu akcji „Czysty rynek –nowa jakość”. Jej celem jest dążenie do podniesienia standardów usług przewozowych w miastach, ale również chodzi o przejrzystość reguł gry na tym rynku. Mam na myśli przetargi i podejmowanie nieuczciwej konkurencji. Udzieliliśmy tej akcji wsparcia.