Rosyjskie autobusy na COMTRANS 2017
Od 4 do 9 września 2017 r., w Moskwie, odbyły się targiCOMTRANS 2017, które są rosyjską filią wystawy IAA w Hanowerze. Wśród autobusówpojawiły się m.in. dwa elektrobusy marek KAMAZ i GAZ.
Na wystawie zaprezentowano rekordową liczbę premier – główniew zakresie pojazdów ciężarowych. Do tego mieliśmy producentów vanów, autobusówi przyczep, a także wielu dostawców komponentów. COMTRANS odbywa się co dwalata, na przemian z hanowerskim IAA. Następna edycja targów ma się odbyć wewrześniu 2019 roku, w Crocus Expo Center w Moskwie.
Tradycyjnie w ramach wystawy odbyła się 17. ceremoniawręczenia tytułów „Najlepszy Pojazd Roku w Rosji”. I tak:
-
Rosyjska Ciężarówka Rokuto MAZ-5440М9
-
Rosyjski Dostawcza Roku to Volkswagen Crafter
-
Rosyjski Autobus Roku to Setra 500 Comfort Class
-
Rosyjska Przyczepa / Naczepa Roku to naczepa Schmitz
-
a firma PAO Avtodiesel (YaMZ) otrzymała Nagrodę Specjalną zaosiągnięcia w rozwoju rynku rosyjskiego.
Rosyjski świat autobusów
Oprócz producentów ciężarówek i samochodów dostawczych,również wielu producentów autobusów pojawiło się na COMTRANS . Przede wszystkimobecne były krajowe marki i to z ciekawą, nowoczesną ofertą. Przykładowo KAMAZ pokazałm.in. autonomiczny pojazd przyszłości – People Mover, opracowany wspólnie z NAMIResearch Center. Autobus bez kierowcy może pomieścić do 12 osób i poruszać się zprędkością do 40 km / h. Pasażerowie mogą poinformować minibus o swoim przystankuprzyciskiem lub zatrzymać pojazd na żądanie za pomocą aplikacji z poziomu smartfona.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kolejna nowość KAMAZ-a to elektryczny autobus KAMAZ-6282,który został pokazany wraz z szybką stacją ładowania. Elektrobus wyposażonyjest w akumulator litowo-tytanowy i osiąga zasięg 70 km. Według KAMAZ-a czasładowania akumulatora to ok. 20 minut.
Eklektyczna przyszłość
Także lider rosyjskiego rynku autobusów – firma GAZ rusza zofertą w zakresie elektrycznych autobusów – i to zarówno w segmencie MIDI podmarką GAZ, jak i kategorii autobusów miejskich pod marki LiAZ. W Moskwie pokazanyzostał prototyp z napędem elektrycznym oparty na niskopodłogowym modelu LiAZ-5292.Pojazd ten przeszedł moskiewski test i przejechał ponad 13 500 kilometrów.
Kolejna nowość to autobus GAZ Vector Next, czyli minibus z niską podłogą na zwisie tylnym i przestrzeniądla wózka inwalidzkiego (LE-R). Rosyjski producent oferuje również zmodernizowanawersję Vector Next dla transportu dalekobieżnego.
GAZ pokazał też midibusa Kursor LE o pojemności 27 miejsc siedzących,który – jak podkreśla firma – nadaje się również do złych warunków drogowych.
Zagraniczna oferta
Z oferty importerów warto wspomnieć o ofercie chińskich producentów jak Golde Dragon i Yutong, a także rosyjskiej premierze Iveco Evadys i światowym debiucie Nowego MAN Lion'sCoach – i to przed targami w Kortrijk. Całkowicie od nowa zaprojektowany autokar,spełnia wymagania stawiane w zakresie nowoczesnego designu, jest wyposażony wświatła LED i najnowsze systemy wspomagania kierowcy, takie jak MANEfficientCruise, EfficientRoll lub LGS. Na początek MAN Lion's Coach jestdostępny w dwóch wersjach: 12.10-metrowej dwuosiowej i 13-metrowej trzyosiowej.
„