Rok nowego Sprintera
W rok od uruchomienia produkcji model pozostaje numerem 1 w segmencie dużych vanów o dopuszczalnej masie całkowitej około 3,5 tony. Pomiędzy lipcem 2013 a majem 2014 roku oddział Mercedes-Benz Vans tylko w Europie i Ameryce Północnej sprzedał około 134 tys. nowych Sprinterów (ubiegły rok: 116 tys.). Powyższe dane oznaczają około 15-proc. wzrost względem tego samego okresu w minionych latach, przy czym na wielu rynkach (w tym w Polsce) okazał się jeszcze większy. Największym rynkiem zbytu są Niemcy, a za nimi plasują się USA i Wielka Brytania. W samych Niemczech rynkowy udział nowego Sprintera wzrósł do rekordowego poziomu ponad 30 proc. Nad Wisłą, sprzedaż Sprintera wzrosła względem poprzedniego roku o niemal 20% i w I poł. roku 2014 osiągnęła poziom ponad 1500 sztuk. Oznacza to, iż w Polsce sprzedaż tego modelu zaspokaja ponad 17% rynku. W zakresie minibusów bazujących na podwoziach furgonów, Sprinter także nie ma sobie równych i obejmuje aktualnie ok. 87% rynku. Ze względu na wysoki popyt dział aut dostawczych Mercedes-Benz zwiększył odpowiednio wydajność dwóch niemieckich fabryk. Zakłady w Düsseldorfie każdego dnia opuszcza ponad 700 nowych Spriterów, a w Ludwigsfelde – ponad 200. Model jest oferowany na 130 rynkach;ponad 75 proc. jego produkcji trafia na eksport. –„W ubiegłym roku Sprinter po raz kolejny podniósł poprzeczkę w segmencie vanów’ – mówi Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans. 'Nowy Sprinter nie ma sobie równych w dziedzinie bezpieczeństwa, wydajności i jakości. Jest niezmiennie pionierem w swojej klasie, doceniają go nasi klienci. Wysoki popyt wskazuje, że mamy w ofercie najlepszego vana na rynku’. Łącznie, dział Mercedes-Benz Vans zainwestował w nowego Sprintera ponad 300 mln euro. Duże nakłady zostały przeznaczone na rozwój zakładów w Düsseldorfie i Ludwigsfelde i wyposażenie ich w najnowocześniejszy sprzęt.-„Ponieważ Sprinter jest naszym najważniejszym modelem i projektem produkcyjnym na najbliższe lata, odpowiednio dostosowaliśmy do tych założeń nasze fabryki’ – mówi Frank Klein, szef produkcji Mercedes-Benz Vans. 'Inwestycje zwracają się każdego dnia – z taśm produkcyjnych zjeżdżają pojazdy najwyższej jakości. W szczególności chciałbym podziękować zespołom w naszych dwóch zakładach w Düsseldorfie oraz Ludwigsfelde. To dzięki ich zaangażowaniu i ciężkiej pracy możemy osiągnąć tak wysoką wydajność produkcji. Co więcej, spojrzenie na wypełnioną po brzegi listę zamówień sprawia, że ze spokojem oczekujemy na drugą połowę roku’.
Od chwili debiutu w 1995 roku Mercedes-Benz Sprinter stał się marką samą dla siebie, i to na całym świecie. Model od początku ustanawiał klasowe wzorce w dziedzinie systemów wspomagania i bezpieczeństwa. W 1995 roku Mercedes-Benz jako pierwszy producent zamontował system ABS w aucie dostawczym – właśnie w Sprinterze. Kolejną nowością było wprowadzenie układu stabilizacji toru jazdy – Electronic Stability Program (ESP®) – w roku 2002. Następny pionierski krok oddziału Mercedes-Benz Vans to przekształcenie ESP w system ADAPTIVE ESP (2006). Wszystkie te elementy przyczyniły się do rynkowego sukcesu Sprintera. W ciągu minionych 19 lat znalazł on na całym świecie ponad 2,7 mln nabywców. Najnowsza generacja Sprintera wyróżnia się rozwiniętymi systemami bezpieczeństwa –w Polsce klienci bardzo cenią sobie m.in. Asystenta Bocznego Wiatru, standardowo montowanego w tym modelu. Sprinter reprezentuje segment aut o dopuszczalnej masie całkowitej około 3,5 t i plasuje się pomiędzy samochodami dostawczymi a ciężarówkami. Jego innowacyjna koncepcja spotyka się ze znakomitym odbiorem klientów nie tylko na rynkach europejskich, ale i na innych kontynentach – obecnie model oferowany jest w tysiącach wariantów w ponad 130 krajach. Globalny status Sprintera odzwierciedlają także miejsca jego produkcji. Poza zakładami w Düsseldorfie i Ludwigsfelde w Niemczech jest on wytwarzany w Charleston w Karolinie Południowej (USA), González Catan (Argentyna), Fuzhou (Chiny) oraz Niżnym Nowogrodzie (Rosja). Czyni to Sprintera samochodem prawdziwie globalnym i jednym z kluczowych filarów strategii wzrostu Mercedes-Benz Vans, znanej pod hasłem 'Vans goes global’ (pol. auta dostawcze na globalną skalę). Polega ona na systematycznej globalizacji działalności działu i wykorzystaniu potencjału handlowego nowych, rosnących rynków.