R&G PLUS stawia na reklamę
30 lipca zakończył się montaż 22”monitorów reklamowych LCD firmy R&G PLUS we wszystkich 40. autobusach miejskich MKS w Mielcu, z tym 10 niskopodłogowych i 7 zasilanych gazem ziemnym CNG To również debiut nowej spółki-córki producenta systemów informacyjnych i biletowych –R&G Media, która jak możemy przeczytać na stronie www.rgmedia.com.pl: „zajmuje się organizowaniem multimedialnych kampanii reklamowych na monitorach LCD, w tym mobilnych –umieszczonych w autobusach komunikacji miejskiej, podmiejskiej i międzymiastowej oraz stacjonarnych – umieszczonych w centrach handlowych, dworcach pasażerskich”. To zupełnie nowe podejście mieleckiej firmy do rynku informacyjnego w branży transportu publicznego. Do tej pory spółka R&G głównie skupiała się na produkcji produktów przekazujących informacji, a teraz zabiera się za kompleksową obsługę medialną przedsiębiorstw komunikacji miejskiej, w tym także za sprzedaż reklam emitowanych we wnętrzu pojazdów. Ciekawe i nowatorskie. W tym kontekście warto także przeczytać tutaj o fotelach MX poznańskiej firmy Ster, które także oferują wartość dodaną –możliwość umieszczenia reklam oparciach.
O nowych produktach z zakresu informacji pasażerskiej w transporcie publicznym rozmawialiśmy z Robertem Pezdą, wiceprezesem R&G PLUS. Oto, co nam powiedział:
InfoBus.pl: Ile łącznie autobusów wyposażyliście w nowe monitory LCD?
Robert Pezda, wiceprezes R&G PLUS: Do dnia dzisiejszego fizycznego montażu doczekało się na razie 40 autobusów w Mielcu. Są to monitory dostarczone w ramach nowego projektu pod brandem 'R&G Media’ (www.rgmedia.com.pl). Kolejne miasta są w trakcie montażu. Łącznie w pierwszym etapie planujemy zainstalowanie 200 monitorów.
InfoBus.pl: Jakie są ich podstawowe zalety?
Robert Pezda: Podstawową zaletą jest wysoka rozdzieloczość (full HD), którą pozwala na prezentację materiałów video, zdjęć itp. Tablica może być wirtualnie podzielona na części, w których będą wyświetlane odrębne informacje np. przebieg trasy, kolejne przystanki, pasek informacyjny, pogoda itp.
InfoBus.pl Nowe monitory oferują także dodatkowe opcje oprogramowania–m.in. wizualizację miejsc charakterystycznych przy konkretnych przystankach. Czy któryś polskich przewoźnik zamówił taką opcję?
Robert Pezda: Tak, istnieje taka możliwość, ale na tę chwilę żaden z przewoźników nie korzystał z tej opcji.
InfoBus.pl: Kontrargumentem przeciwko umieszczaniu dodatkowych informacji / znakach na tablicach jest ich coraz mniejsza czytelność. A jakie jest Pana zdanie w tej sprawie?
Robert Pezda: Oczywiście ma Pan rację, większa rozdzielczość ma oczywiste zalety, ale skondensowanie informacji zmniejsza ich czytelność, która w realnych warunkach jest ograniczona do odległości pojedynczych metrów (poniżej 3 m). Niektórzy przewoźnicy w tej sytuacji decydują się na umieszczenie kilku monitorów w pojeździe, aby te informacje były dostępne w całym przedziale pasażerskim. Przykładem tego jest dostawa wyposażenia do MAN-a z przeznaczeniem dla MZA Warszawa, który realizujemy właśnie w ramach przetargu na 70 autobusów miejskich, gdzie w każdym pojeździe są trzy monitory 22′ i dwa monitory 38′.
InfoBus.pl: Czy Wasze monitory LCD trafiły także do innych środków komunikacji w Polsce?
Robert Pezda: Tak, dostarczyliśmy 68 szt. monitorów LCD do wagonów produkowanych przez FPS Cegielski dla PKP Intercity.
InfoBus.pl: Czy macie jakieś inne nowe produkty, którymi warto się pochwalić?
Robert Pezda: Przygotowaliśmy zupełnie nową linię zewnętrznych tablic informacyjnych, o wysokiej rozdzielczości (przednia 24×200, boczna 24×160, tylna 24×40). Łącznie z tablicami LCD tworzą one nową jakość w informacji pasażerskiej. Na końcowym etapie są również prace nad dwoma, nowymi kasownikami, pierwszy do obsługi kart bezstykowych, drugi hybrydowy (tradycyjny bilet papierowy oraz karta bezstykowa). Nowością jest zastosowanie wandalodpornego wyświetlacza dotykowego, pozwalającego na tworzenie na ekranie wirtualnej klawiatury oraz wyświetlanie większej ilości informacji. Wszystkie nowe produkty będą do zobaczenia na TRANSEXPO 2010 w Kielcach i już teraz zapraszam do odwiedzenia naszego stoiska.
InfoBus.pl: I kontrakty – jakie aktualnie realizujecie na terenie Polski? Który można uznać za największy, a który za najbardziej skomplikowany technicznie?
Robert Pezda: W tej chwili mamy podpisane umowy na realizację kilku dużych projektów w zakresie systemów biletu elektronicznego i/lub dynamicznej informacji pasażerskiej na przystankach. Są to miasta Elbląg, Suwałki, Starachowice, Mielec. Kilka kolejnych postępowań jest w trakcie. Na szczególne zainteresowanie zasługuje Elbląg, z powodu kompleksowości wdrożenia, które zakłada dostawę systemu biletu elektronicznego, systemu dynamicznej informacji pasażerskiej oraz parkomatów.
InfoBus.pl: Ostatnio pisaliśmy o interesującym kontrakcie na dostawę komponentów dynamicznej informacji pasażerskiej w państwach bałtyckich. Czy może aktualnie wdrażacie za granicą podobny system, którym warto się pochwalić?
Robert Pezda: W tej chwili w tym zakresie nie prowadzimy za granicą żadnego projektu, … w zamian kraj na dziś rekompensuje nam to z nawiązką 🙂
InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę.