Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Retail Provider odsłania olsztyńskie plany

infobus
26.10.2011 21:04
4 października 2011 r., spółka Retail Provider nabyła 85% akcji PKS Olsztyn .Cześć obserwatorów obawiała się, że wybór tej firmy –związanej do tej pory z branżą developerską –doprowadzi do likwidacji działalności transportowej firmy. Tak się jednak nie stanie. Na początku kilka słów o tej dość tajemniczej spółce Retail Provider, która m.in. brała udział w kilku postępowaniach prywatyzacyjnych przedsiębiorstw PKS organizowanych przez Ministerstwo Skarbu Państwa, a ostatnio otrzymała nawet wyłączność negocjacyjną w zakresie sprzedaż POLBUS Wrocław (i jej nie wykorzystała). Sukcesem natomiast skończyły się rozmowy ws. zakupu PKS Olsztyn.
Retail Provider Sp. z.o.o jest podmiotem typu private equity, a jej udziałowcami są polscy inwestorzy. Można powiedzieć, że to w 100% polski kapitał. Spółka zamierza zrealizować w Olsztynie pierwszy z serii zintegrowanych centrów komunikacyjnych. W zamierzeniu inwestora ma ono zawierać ofertę wysokiej jakości przewozów autobusowych i kolejowych uzupełnionych o ofertę komercyjną. – „Naszym zdaniem funkcje transportowe (w tym dworcowe) i komercyjne są wobec siebie synergiczne. Ich połączenie zagwarantuje stworzenie wizytówki miasta w miejscu, które dziś negatywnie odbija się na jego wizerunku. Należy podkreślić, że rewitalizacja dworca PKP oraz terenów przyległych a także zachowanie działalności przewozowej PKS Olsztyn wpisuje się w plany władz miasta w tym w szczególności w projekt tzw. Salonu Olsztyna –mówi Tomasz Andryszczyk, rzecznik prasowy Retail Provider. O tym ambitnym projekcie można przeczytać m.in. tutaj. Umowę w tym zakresie pomiędzy PKP S.A i władze Olsztyna podpisano jeszcze w 2009 roku. Do tej pory nie wiele się działo w tym temacie, dlatego Retail Provider –jako nowy właściciel PKS Olsztyn –wystąpiło 19. października do kolei (PKP i PR) oraz władz Olsztyna z deklaracją woli podjęcia rozmów w sprawie realizacji projektu wzorowanego na modelu, który PKP z powodzeniem implementuje w Poznaniu i Katowicach. Zdaniem przedstawicieli spółki działalność transportowa nie stoi w sprzeczności z działaniami developerskimi. Są to dwie dziedziny, które mogę się wzajemnie uzupełniać i wspierać właśnie w postaci multimodalnych dworców, oferujących zarówno atrakcyjne powierzchnie biurowe ,handlowe, jak i pełniące funkcję węzłów transportowych. Czy firma będzie chciała przejąć kolejne dworce PKS, aby zrealizować tą idę? –„Aktualnie bierzemy udział tylko w postepowaniu prywatyzacyjnym tylko jego przedsiębiorstwa PKS – POLBUS Wrocław”–mówi Tomasz Andryszczyk.