Restrukturyzacja sieci handlowo-obsługowej MAN Nutzfahrzeuge
MAN Nutzfahrzeuge kontynuuje, rozpoczęte rok temu wdrażanie strategii wydzielania jednostek zajmujących się konkretną działalnością i odpowiedzialnych za własne wyniki. Wydzielona spółka dealersko-serwisowa MAN Nutzfahrzeuge Vertrieb, będzie zatrudniać 5 200 pracowników oraz 900 praktykantów. Wyodrębnienie działu sprzedaży i obsługi jako niezależnej jednostki zostało wymuszone przede wszystkim przez nowe przepisy Unii Europejskiej (Block Exemption Regulation). Ich celem jest zwiększenie konkurencji na rynku sprzedaży i obsługi pojazdów poprzez ograniczenie działań ochronnych wobec placówek obsługujących jednego producenta. W tej sytuacji, placówki serwisowe będą mogły ubiegać się o obsługę także pojazdów innych marek. W związku z uniezależnieniem działu handlowo-serwisowego, przewiduje się zmianę stosowanego dotąd regulaminu wynagrodzeń dla przemysłu metalurgicznego na regulamin obowiązujący w przemyśle motoryzacyjnym, który jest lepiej przystosowany do potrzeb tego typu działalności. Ta zmiana będzie uzgodniona z połączonymi organizacjami pracowniczymi, które dopiero powstaną po reorganizacji firmy. „Uniezależniając tę część firmy, MAN Nutzfahrzeuge, dzięki silnemu zorientowaniu na klienta oraz szerokiej sieci placówek, zyskuje szansę dalszego wzmocnienia swojej pozycji rynkowej oraz zapewnienia miejsc pracy w wyodrębnionej strukturze.”, powiedział Peter Erichreineke, wyznaczony na przyszłego dyrektora naczelnego wydzielonej spółki handlowo-obsługowej.