Reorganizacja sieci sprzedaży pojazdów używanych MAN
Międzynarodowy rynek pojazdów używanych staje się coraz ważniejszy zarówno dla klientów, jak i dla producentów. Dlatego MAN Nutzfahrzeuge dokonał reorganizacji swojej działalności w tej dziedzinie, wydzielając nową spółkę MAN DIESEL (http://www.man-diesel.com). Ustanowione w Monachium Centrum Działalności spółki zajmie się koordynacją międzynarodowej sprzedaży i marketingu pojazdów używanych, a także prowadzeniem międzynarodowej platformy wymiany informacji o sprzedaży takich pojazdów. Centrala nowej sieci sprzedaży jest jednocześnie punktem obsługi klienta. Tak jak przy zakupie nowego pojazdu, odbiorca decydujący się na zakup używanego samochodu może skorzystać z pełnej gamy usług dostępnych w jego kraju – od finansowania zakupu po instalację dodatkowego wyposażenia. Kampania promująca uruchomienie nowej sieci sprzedaży prowadzona jest przez Centrum Działalności w 30 krajach pod hasłem „MAN DIESEL – używane pojazdy – usługi 1. klasy”. „Szczególnie dużą wagę przywiązujemy do zapewnienia naszemu klientowi odpowiedniego poziomu usług. Naszym celem jest zaoferowanie pojazdu jak najlepiej dopasowanego do złożonego zapytania. Nowa platforma umożliwia nam dostęp do wszystkich pojazdów znajdujących się w różnych lokalizacjach, a więc skraca czas odpowiedzi na zapytania.” – powiedział Joseph Sindl, dyrektor Międzynarodowej Koordynacji Handlem Używanymi Pojazdami w MAN Nutzfahrzeuge. Koncern MAN posiada obecnie ponad 80 centrów sprzedaży używanych pojazdów w Zachodniej i Wschodniej Europie. Klienci mają do dyspozycji również dobrze rozwiniętą sieć obsługową, na którą składa się 1200 placówek w całej Europie. Przy sprzedaży rzędu 20 000 pojazdów w roku finansowym 2002, MAN Nutzfahrzeuge należy do największych dostawców pojazdów używanych. Dlatego handel używanymi pojazdami jest ważnym polem działalności firmy, który szybko się rozwija, zwłaszcza w krajach Europy Wschodniej. Na tym rynku, MAN odnotował w ubiegłym roku wzrost sprzedaży o 96% w stosunku do roku 2001.