Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Remonty Neoplanów w Starachowicach

infobus
01.07.2009 00:11
Jeszcze na początku br. halę 9 w fabryce MAN w Starachowicach wypełniały centra obróbcze i mało kto się spodziewał, że w  tym miejscu będzie realizowany projekt remontu autobusów NEOPLAN Centroliner. A tak właśnie się stało. Decyzję o lokalizacji projektu właśnie w fabryce MAN w Starachowicach podjął zarząd MAN, mając na uwadze duże doświadczenie i zaangażowanie załogi oraz odpowiednią infrastrukturę. Hala 9 należy do najlepiej przygotowanych tego typu obiektów w koncernie MAN. –„Naszymi konkurentami były serwis w Niemczech i zakład w Pilsting, tym większe zadowolenie z lokalizacji projektu i zapewnienia pracy 58 osobom na okres ok. 3 lat”–mówi Kamil Surdy, kierownik projektu.
Remonty niskopodłogowych autobusów Neoplan Centroliner w Starachowicach Remonty niskopodłogowych autobusów Neoplan Centroliner w Starachowicach Remonty niskopodłogowych autobusów Neoplan Centroliner w Starachowicach Remonty niskopodłogowych autobusów Neoplan Centroliner w Starachowicach
Projekt zakłada remont gwarancyjny autobusów marki NEOPLAN – wycinanie i wspawywanie ponad 140 pękających i korodujących elementów szkieletu, głównie w podłodze w tylnej części pojazdu. Głównym klientem jest Przedsiębiorstwo Kooperation Östliches Ruhrgebiet zapewniające usługi transportowe w miastach takich jak Dortmund i Bochum. Do końca października 2009 roku planowany jest remont 90 sztuk autobusów. –„Projekt ma charakter naprawy serwisowej – każdy autobus jest inny a po latach użytkowania niektóre części nie wytrzymują próby czasu. Załoga musi elastycznie reagować na zmiany, co w efekcie czyni tą pracę ciekawą i różnorodną. Aby wymienić wadliwe elementy szkieletu, należy zdemontować siedzenia, szyby, drzwi, układy: pneumatyczny, elektryczny, hydrauliczny, zerwać podłogę. Należy również zdemontować tylny most i silnik, w czym pomagają nam trzej pracownicy firmy M-STAR oddelegowani do pracy w naszym zakładzie. Autobusy po remoncie przeprowadzane są do serwisu w celu ustawienia geometrii, ochrony spodu pojazdu i przygotowania do jazdy do Niemiec”–opisuje zakres prac Kamil Surdy.
Remonty niskopodłogowych autobusów Neoplan Centroliner w Starachowicach Remonty niskopodłogowych autobusów Neoplan Centroliner w Starachowicach Remonty niskopodłogowych autobusów Neoplan Centroliner w Starachowicach Remonty niskopodłogowych autobusów Neoplan Centroliner w Starachowicach
Oprócz standardowo wymienianych elementów wspawywane są wzmocnienia, które zagwarantują, że szkielet autobusu będzie spełniał swoje zadanie do końca eksploatacji pojazdu. Remont pierwszego autobusu trwał prawie dwa miesiące, docelowo planowane jest skrócenie tego czasu do dwóch tygodni. Jeżeli chodzi o liczbę wyremontowanych autobusów to marcu były to 2 egz., w kwietniu –6 egz., w maju –8 egz. Plan na czerwiec przewiduje remont aż 9 egz. –„Podczas prac przy pierwszym autobusie poznaliśmy dokładnie zakres prac remontowych, ustaliliśmy ich kolejność i zdefiniowaliśmy potrzebne narzędzia. Słowo uznania należy się tu panom Mirosławowi Jabłonce i Sebastianowi Pastuszce, którzy od początku z dużym zaangażowaniem czuwają nad stroną technologiczną projektu. Opracowali oni również kompleksową dokumentację remontową, która jest dużym udogodnieniem dla pracowników. Dyrektor Olchowik pomaga rozwiązać najtrudniejsze kwestie wspierając bogatym doświadczeniem”–podkreśla Kamil Surdy.
Remonty niskopodłogowych autobusów Neoplan Centroliner w Starachowicach Remonty niskopodłogowych autobusów Neoplan Centroliner w Starachowicach Remonty niskopodłogowych autobusów Neoplan Centroliner w Starachowicach
Pierwsze pojazdy są już w Niemczech i zostały pozytywnie odebrane przez przewoźników. –„Klienci byli tak zadowoleni z jakości przeprowadzonych napraw i szybkiego terminu ich realizacji, że zobowiązali się zamówić 40 nowych autobusów marki MAN. Ten fakt utwierdza nas w przekonaniu, że podjęty trud się opłacił”–mówi z dumą Kamil Surdy.