Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Remonty lotniskowych Cobusów w serwisie AutoMatunin

infobus
30.06.2009 23:48
Serwis AutoMatunin w Jelczu-Laskowice realizuje kontrakt na generalny remont 25 autobusów lotniskowych Contrac Cubus 3000. To niskopodłogowe autobusy o długości prawie 14 metrów, szerokości 3 metrów i łącznej pojemności 112 miejsc pasażerskich, w tym 14 siedzących. Pojazdy o aluminiowej konstrukcji zbudowane są na podwoziu Mercedes-Benz COBUS BF 30 low floor.
 Cubus 3000 podczas remontuAutobusy lotniskowe Cubus 2700 i 3000 czekaja na swoj remontAutobusy lotniskowe Cubus 2700 i 3000 czekaja na swoj remontAutobusy lotniskowe Cubus 2700 i 3000 czekaja na swoj remont
Aktualnie remontowe w jelczańskim zakładzie egzemplarze wyposażone są w silniki Mercedes-Benz OM 904 LA Euro 3, współpracujące z automatycznymi skrzyniami ZF. Komfort pasażerom zapewnia klimatyzowana kabina oraz funkcja „przyklęku”, która umożliwia bezproblemowe wyjście / wejście do pojazdu. Co istotne dla lotniskowych zastosowań –po obu stronach pojazdów została zamontowane drzew układzie 2-2-2. O szczegółach remontów lotniskowych autobusów w firmie AutoMatunin rozmawiamy z jej właścicielem –Arkadiuszem Matuninem:
InfoBus: Od kiedy rozpoczęliście współpracę z niemiecką firmą Contrac w zakresie napraw autobusów lotniskowych Cubus?
Arkadiusz Matunin, serwis AutoMatunin: W 2007 r. wykonaliśmy pierwszy, próbny remont autobusu lotniskowego Cubus 3000. Test wypadł pomyślnie, pojazd został następnie sprzedany do obsługi lotniska w Niemczech. Nasz zakład odwiedził sam szef spółki Contrac GmbH i podjęliśmy rozmowy o dalszej współpracy. Konkretne decyzje zapadły w zeszłym roku, w siedzibie niemieckiej firmy w Wiesbaden, gdzie podpisaliśmy kontrakt na remont 25 autobusów lotniskowych Contrac Cobus 3000 w 2009 r. Pierwsze egzemplarze z tej partii dotarły do naszego zakładu w Jelczu-Laskowice i w styczniu rozpoczęliśmy ich remont.
Autobusy lotniskowe Cubus 2700 i 3000 czekaja na swoj remontAutobusy lotniskowe Cubus 2700 i 3000 czekaja na swoj remontCubus 3000 podczas remontuCubus 3000 podczas remontu
InfoBus: Ile do tego momentu wyremontowaliście już autobusów?
Aktualnie przekazaliśmy naszemu partnerowi 7 gotowych pojazdów. Oczywiście czas remontu każdego pojazdu jest różny i zależy od stopnia zniszczenia komponentów. Najbardziej zdewastowane pojazdy trafiają do nas z Włoch –np. z lotniska w Mediolanie czy . Najmniej zniszczone były te z Niemiec oraz z Okęcia.
InfoBus: Co przede wszystkim ulega wymianie?
Realizujemy tutaj kompleksową naprawę główną, czyli przywracamy pojazd prawie do stanu nowości. Zaczynamy od remontu silnika, skrzyni biegów, układu pneumatycznego, hamulcowego, klimatyzacji, a kończymy na wymianie tapicerki i nowych oponach. W przypadku konieczności wymiany szyb –sprowadzamy je specjalnie z firmy Pilkington, która produkuje tego typu nietypowe szyby dla autobusów Cobus. Generalnie taki remont wymaga dużych umiejętności od naszych mechaników i elastycznego podejścia. Dlatego współpraca z firmą Cotrac to nobilitacja dla nas i potwierdzenie najwyższych kwalifikacji. Oczywiście to też potwierdzenia wysokiej konkurencyjności naszych cen w porównaniu np. z niemieckimi serwisami.
Cubus 3000 podczas remontuCubus 3000 podczas remontuCubus 3000 podczas remontuAutobus lotniskowy Cubus 3000 juz po remoncieAutobus lotniskowy Cubus 3000 juz po remoncie
InfoBus: Gdzie trafiają potem wyremontowane autobusy?
Na rozmaite lotniska w całej Europie. Generalnie Contrac prowadzi szeroką akcję sprzedaży tego typu używanych pojazdów, które pozyskuje w drodze odkupu przy zakupie nowych egzemplarzy. I tak Cobusy z bardziej majętnych lotnisk potem trafiają do tych mniej zamożnych, które jednak chcą mieć profesjonalny sprzęt do przewozu pasażerów. Biorąc pod uwagę aktualną sytuację w lotnictwie –mamy nadzieję na długą współpracę z firma Contrac.
InfoBus: Czym –poza naprawami lotniskowych Cobusów –zajmuje się serwis AutoMatunin?
Generalnie od 2000 r. zajmujemy się serwisem samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów. Dodatkowo dysponujemy Okręgową Stacją Kontroli Pojazdów, sklepem z częściami zamiennych do wszystkich pojazdów, parkingiem 24h oraz myjnią. Jeżeli chodzi o autobusy zajmujemy się naprawami pojazdów wszystkich marek, w tym najczęściej trafiają do nas Neoplany, Setry, MAN-y i Mercedesy. Nie ograniczają nas także gabaryty –dysponujemy dwoma komorami lakierniczymi, które dzięki swojej długości umożliwiają malowanie także pojazdów przegubowych.
InfoBus: Bardzo dziękuje za rozmowę.