Remi Henkemans dyrektorem generalnym VDL Bus & Coach

infobus
19.12.2006 10:59

Nowe władze VDL Bus &Coach –od lewej: Remi Henkemans, Henri Koolen, Jan-Cees Santema. Fot. VDL Bova

Koncern VDL Bus &Coach postanowił –wraz z odejściem dotychczasowego dyrektora, Rika Pronka –przeprowadzić gruntowną reorganizację w swoich władzach. Nowym dyrektorem generalnym VDL Bus &Coach zoatał Remi Henkemans. Henri Koolen został mianowany na stanowisko dyrektora generalnego VDL Bova, a Jan-Cees Santema –dyrektora generalnego VDL Bus International. Od początku 2004 r., wszystkie firmy autobusowe należące do koncernu zostały zgrupowane w spółce VDL Bus Groep, która rok później zmieniła nazwę na VDL Bus &Coach, dając początek prawdziwemu koncernowi autobusowemu. Jedynym brakującym elementem była jednak konsolidacja różnych dziedzin działalności zrzeszonych firm. Dzięki wprowadzonym zmianom w zarządzie, cała działalność dotycząca marketingu, sprzedaży i usług posprzedażnych została scentralizowana. Remi Henkemans pracował wcześniej przez 18 lat dla firmy Hapro International, w tym 10 lat na stanowisku dyrektora naczelnego w siedzibie firmy w Kapele (Holandia) oraz w placówce w Montabaur (Niemcy). Firma Hapro, także należąca do grupy VDL, produkuje głównie elementy wyposażenia solariów oraz bagażniki dachowe. Pod jego kierownictwem, firma rozszerzyła ofertę produktów oraz znacznie rozbudowała swoją światową sieć handlową. Henri Koolen pracuje dla VDL od 1999 r. Początkowo piastował funkcję dyrektora generalnego VDL Containersystemen, a od listopada 2002 r. –spółki VDL Bus International, będąc odpowiedzialnym za rozwój, montaż, sprzedaż oraz serwisowanie podwozi dla autokarów turystycznych i autobusów miejskich, a także zestawów montażowych CKD. Jego działalność przyczyniła się do zdobycia wielu nowych rynków, co ilustruje 40% wzrost sprzedaży podwozi VDL. Jan-Cees Santema pełnił od października 2001 r. funkcję dyrektora naczelnego VDL Steelweld b.v., spółki zajmującej się projektowaniem, wytwarzaniem i montażem zautomatyzowanych systemów spawalniczych oraz zrobotyzowanych linii produkcyjnych dla przemysłu motoryzacyjnego. W ostatnich altach, zmieniająca się sytuacja na rynku zmusiła VDL Steelweld do wprowadzenia metod bardziej skoncentrowanych na potrzebach konkretnego klienta i konkretnego projektu. Wprowadzenie takiego sposobu zarządzania pozwoliło firmie utrzymać wysoki poziom rentowności, pomimo niekorzystnych zmian na rynku.