Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Rekordowy rok autobusów w Londynie

infobus
30.06.2014 21:41
Autobusowa flota stolicy Wielkiej Brytanii należy do najbardziej „zielonych”w całej Europie, imponując przede wszystkim liczbą hybrydowych konstrukcji. Zdaniem stołecznego zarządu transportu publicznego TfL (Transport for London) londyński tabor jest najbardziej ekologiczny w Europie i z roku na roku staje się coraz bardziej przyjazny dla środowiska. –„Autobusy w Londynie będą zawsze miały czerwony kolor na zewnątrz, ale w środku są coraz bardziej zielone. To efekt wprowadzenia przez nasze miasto ekologicznych rozwiązań i to na bardzo szeroką skalę”–wyjaśnia Mike Weston, dyrektor ds. autobusów w TfL.Obecnie po ulicach Londyny jeździ już około 700 szt. hybrydowych autobusów, w tym 170 nowych, piętrowych Routemaster-ów. W 2016 r. liczba pojazdów z ekologicznym napędem ma wzrosnąć do poziomu 1700 szt.! To efekt zarówno dofinansowania zakupów nowych hybrydowych autobusów przez brytyjski rząd w ramach Green Bus fund, jak i odbioru kolejnych Borismaster-ów. Łącznie za dwa lata w ramach projektu New Bus for London flota tych wyjątkowych, hybrydowych piętrusów ma liczyć już 600 szt. Zdaniem TfL, technologia hybrydowa łącząc w sobie konwencjonalny silnik Diesla i napęd elektryczny, pozwala zmniejszyć średnio o ok. 30 procent zużycie paliwa i ograniczyć o 20% emisję CO2. Ponadto w Londynie testowane są dwa elektrobusy marki BYD, które są wykorzystywane na trasach 507 i 521. Pojazdy stacjonują w zajezdni Waterloo Bus Garage, gdzie odbywa się ich ładowanie, zarówno w nocy jak i podczas przerw w obsłudze linii. Planowo TfL chce w tym roku wprowadzić na linie łącznie 6 autobusów elektrycznych. Ponadto w Londynie na coraz skalę zaczyna być stosowany biodiesel. Po udanym pilotażuna flocie 120 autobusów okazało się, że ich emisja CO2 była o 15% mniejsza niż w przypadku tradycyjnego paliwa.
Londyńskie hybrydowe autobusy Londyńskie hybrydowe autobusy
Równolegle z wprowadzeniem nowych, „zielonych”autobusów, rośnie liczba realizowanych podróży tym środkiem transportu publicznego po londyńskich ulicach. Najnowsze dane pokazują, że w okresie 2013/14 autobusy wykonały ponad 2,4 mld przejazdów, czyli najwięcej od 1959 r. Kumulacja miała miejsce 29 kwietnia br. na londyńskie ulice wyjechało ich łącznie 7961, w tym 266 ekstra-autobusów wprowadzonych na czas strajku pracowników metra. Porównując lata 1999/2000 i 2013/2014 wychodzi, że liczba autobusów przejazdów zrosła o 69%, przekładając się na o 41% większą liczbą wzkm. Zdaniem TfL od tego wzrostu nie ma odwrotu i zarząd prognozuje, że do roku 2020/2021liczba autobusowych przejazdów zwiększy się o dalsze 7%. O skali tych przewozów świadczy fakt, że jest to połowa wszystkich przejazdów autobusowych realizowanych w całej Anglii.
Londyńskie hybrydowe autobusy Londyńskie hybrydowe autobusy
Z najnowszych transportowych „newsów”ze stolicy Anglii warto wymienić, że od niedzieli, 6 lipca br., nie będzie można kupić w londyńskich autobusach biletu za gotówkę –będą obowiązywały tylko karty Oyster, bilety prepaid oraz bezstykowe karty płatniczeoraz karty uprawniające do przejazdów ulgowych/bezpłatnych. Zdaniem TfL nie powinno to wpłynąć na mniejszą atrakcyjność transportu publicznego. W 2000 r. w Londynie około 25% biletów było kupowanych za gotówkę. Dzisiaj jest to zaledwie 1%. Rezygnacja z sprzedaży biletów przez kierowców powinna usprawnić i przyśpieszyć autobusową komunikację, a także odciążyć kierujących, pozwalając im się teraz w pełni skupić na prowadzeniu pojazdów. Równolegle zostało wprowadzonych szereg inicjatyw majach zapewnić płynne odejście od gotówkowej sprzedaży biletów i podwyższyć atrakcyjność kart. To m.in. funkcja „jedna podróż’ na karcie Oyster. Umożliwia ona wykonanie jeszcze jednego przejazdu mimo braku wystarczającej liczby środków za przejazd autobusem. Warunkiem jest dodatni bilans na karcie głównej. Londyńczycy korzystają z kart Oyster już ponad 10 lat. Od czasu wprowadzenia kart w czerwcu 2003 roku, wydano ich około 60 mln sztuk. Umożliwiają one bezstykowe opłacanie podróży wszystkimi środkami transportu publicznego w mieście. Eliminują konieczność zakupu biletów, co sprawia, że przejazdy są szybsze i łatwiejsze. Ponadto, wiele kart rejestruje dane dotyczące podróży, co jest istotne dla planowania funkcjonowania komunikacji miejskiej.
Londyńczycy korzystają z kart Oyster już ponad 10 lat