Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Rekordowy kontrakt na elektrobusy w Niemczech. Wiesbaden!

infobus
12.04.2019 10:00

Mercedes-Benz otrzymałrekordowe zamówienie na elektryczne autobusy miejskie eCitaro. Firma ESWEVerkehrsgesellschaft mbH zamówiła aż 56 elektrobusów z trójramienną gwiazdą.

Generalnie zaskoczenia nie ma.Mercedes-Benz i ESWE Verkehr współpracują od lat, a flota przewoźnika z Wiesbadenskłada się głównie z autobusów Mercedes-Benz. Dzięki takim klientom niemiecki producentszybko odrobi swoje zaległości na elektromobilnym rynku. Dla Wiesbaden tenkontrakt oznacza przestawienie jednej piąty floty na elektryczność.

FrankGäfgen, dyrektor zarządzający w ESWE powiedział: -„Teraz zaczynamy realizowaćnaszą wizję bezemisyjnej komunikacji w transporcie publicznym Wiesbaden. W tymzakresie chcemy objąć pozycję lidera w Niemczech”.

Plug-in rządzi

W ramach podpisanej umowy Mercedes-Benznie tylko dostarczy autobusy elektryczne, ale także zadba o ich serwis oraz o konfiguracjęi dostawę infrastruktury do ich ładowania. Wszystkie 56 autobusów ma być ładowanychpoprzez wtyczkę w zajezdni.

Już w tym roku stolica Hesjiotrzyma pierwsze 10 autobusów eCitaro z zamówienia, a pozostałe autobusyzostaną dostarczone w 2020 roku.

Pierwsze 15 sztuk eCitaro dlaWiesbaden zostanie wyposażonych w baterie litowo-jonowe najnowszej generacji.Są to baterie NMC (ogniwa tlenkowe litowo-niklowo-manganowo-kobaltowe). Każdy modeljest wyposażony w dwanaście akumulatorów o łącznej pojemności 292 kWh.

Z kolei pozostałe 41 egzemplarzyeCitaro zostanie wyposażonych w baterie półprzewodnikowe. Bateriepółprzewodnikowe mają bardzo dużą gęstość energii. W tym przypadku wystarczasiedem akumulatorów, aby zapewnić odpowiednią pojemność akumulatora wynoszącą441 kWh. Nawet w zimie, w obliczu trudnych wymagań korzystania z ogrzewaniacałkowicie elektrycznego, eCitaro wciąż może pokonać ponad 200 km zgodnie zmetodą testową SORT 2.

Autobus + infrastruktura

Kontrakt z ESWEVerkehrsgesellschaft mbH to dla Mercedes-Benzpierwsza w Niemczech umowa „pod klucz” , czyli dostawa kompletnego systemuobejmującego infrastrukturę i pojazdy. W ramach zadania istniejąca zajezdnia ESWEzostanie zmodyfikowana i wyposażona w stacje ładowania autobusów. Planowane zmianyobejmują także budowę stacji transformatorowej do przekształcania średniegonapięcia na niskie, a także instalację kabli na terenie zajezdni.

Jak mówi Ulrich Bastert zDaimler Buses: -„Korzystając z przykładu Wiesbaden, chcemy uzyskać pełne iszczegółowe kompetencje w wprowadzeniu e-mobilności do miast i zdobyć nowe doświadczeniena optymalizację całego systemu.”

Zarządzanie ładowaniem jest również częściązamówienia. Zostanie on zrealizowany wspólnie z berlińską firmą partnerską IVUTraffic Technologies. Przede wszystkim wymaga to przypisania każdemu autobusowiokreślonego punktu ładowania po przybyciu do magazynu. Inteligentne zarządzanieładowaniem zapewnia, że ​​wszystkie autobusy będą ładowane niezbędną ilościąenergii na następną podróż. Obejmuje to również wstępne przygotowanie pojazdu – tj. kontrolę temperatury kabinypasażerskiej i akumulatorów, a tym samym zapewnia maksymalną wydajność. S

Serwis pojazdów autobusów ESWEeCitaro będzie prowadzony we współpracy z Taunus Auto Verkauf AG (TAV)znajdującym się w bezpośrednim sąsiedztwie.

Historia ESWE

Firma ESWE VerkehrsgesellschaftmbH obsługuje lokalny transport publiczny Wiesbaden i dysponuje flotą 271autobusów, które obsługują 41 linii autobusowych. Rocznie spółka przewoziprawie 60 milionów pasażerów. Zatrudnienie to ok. 1100 pracowników, w tym dwietrzecie to kierowcy.