Rekordowy kontrakt na elektrobusy w Niemczech. Wiesbaden!
Mercedes-Benz otrzymałrekordowe zamówienie na elektryczne autobusy miejskie eCitaro. Firma ESWEVerkehrsgesellschaft mbH zamówiła aż 56 elektrobusów z trójramienną gwiazdą.
Generalnie zaskoczenia nie ma.Mercedes-Benz i ESWE Verkehr współpracują od lat, a flota przewoźnika z Wiesbadenskłada się głównie z autobusów Mercedes-Benz. Dzięki takim klientom niemiecki producentszybko odrobi swoje zaległości na elektromobilnym rynku. Dla Wiesbaden tenkontrakt oznacza przestawienie jednej piąty floty na elektryczność.
FrankGäfgen, dyrektor zarządzający w ESWE powiedział: -„Teraz zaczynamy realizowaćnaszą wizję bezemisyjnej komunikacji w transporcie publicznym Wiesbaden. W tymzakresie chcemy objąć pozycję lidera w Niemczech”.
Plug-in rządzi
W ramach podpisanej umowy Mercedes-Benznie tylko dostarczy autobusy elektryczne, ale także zadba o ich serwis oraz o konfiguracjęi dostawę infrastruktury do ich ładowania. Wszystkie 56 autobusów ma być ładowanychpoprzez wtyczkę w zajezdni.
Już w tym roku stolica Hesjiotrzyma pierwsze 10 autobusów eCitaro z zamówienia, a pozostałe autobusyzostaną dostarczone w 2020 roku.
Pierwsze 15 sztuk eCitaro dlaWiesbaden zostanie wyposażonych w baterie litowo-jonowe najnowszej generacji.Są to baterie NMC (ogniwa tlenkowe litowo-niklowo-manganowo-kobaltowe). Każdy modeljest wyposażony w dwanaście akumulatorów o łącznej pojemności 292 kWh.
Z kolei pozostałe 41 egzemplarzyeCitaro zostanie wyposażonych w baterie półprzewodnikowe. Bateriepółprzewodnikowe mają bardzo dużą gęstość energii. W tym przypadku wystarczasiedem akumulatorów, aby zapewnić odpowiednią pojemność akumulatora wynoszącą441 kWh. Nawet w zimie, w obliczu trudnych wymagań korzystania z ogrzewaniacałkowicie elektrycznego, eCitaro wciąż może pokonać ponad 200 km zgodnie zmetodą testową SORT 2.
Autobus + infrastruktura
Kontrakt z ESWEVerkehrsgesellschaft mbH to dla Mercedes-Benzpierwsza w Niemczech umowa „pod klucz” , czyli dostawa kompletnego systemuobejmującego infrastrukturę i pojazdy. W ramach zadania istniejąca zajezdnia ESWEzostanie zmodyfikowana i wyposażona w stacje ładowania autobusów. Planowane zmianyobejmują także budowę stacji transformatorowej do przekształcania średniegonapięcia na niskie, a także instalację kabli na terenie zajezdni.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jak mówi Ulrich Bastert zDaimler Buses: -„Korzystając z przykładu Wiesbaden, chcemy uzyskać pełne iszczegółowe kompetencje w wprowadzeniu e-mobilności do miast i zdobyć nowe doświadczeniena optymalizację całego systemu.”
Zarządzanie ładowaniem jest również częściązamówienia. Zostanie on zrealizowany wspólnie z berlińską firmą partnerską IVUTraffic Technologies. Przede wszystkim wymaga to przypisania każdemu autobusowiokreślonego punktu ładowania po przybyciu do magazynu. Inteligentne zarządzanieładowaniem zapewnia, że wszystkie autobusy będą ładowane niezbędną ilościąenergii na następną podróż. Obejmuje to również wstępne przygotowanie pojazdu – tj. kontrolę temperatury kabinypasażerskiej i akumulatorów, a tym samym zapewnia maksymalną wydajność. S
Serwis pojazdów autobusów ESWEeCitaro będzie prowadzony we współpracy z Taunus Auto Verkauf AG (TAV)znajdującym się w bezpośrednim sąsiedztwie.
Historia ESWE
Firma ESWE VerkehrsgesellschaftmbH obsługuje lokalny transport publiczny Wiesbaden i dysponuje flotą 271autobusów, które obsługują 41 linii autobusowych. Rocznie spółka przewoziprawie 60 milionów pasażerów. Zatrudnienie to ok. 1100 pracowników, w tym dwietrzecie to kierowcy.
„