RAPT przetestuje elektrobus BYD
BYD,największy na świecie producent autobusów elektrycznych wykonany ważny krok w kierunkuwprowadzenia swoich produktów na rynek francuski. Firma liczy, że sześciomiesięcznemutestowi jednego ze swoich pojazdów przez paryski RATP uzyska niezbędną referencję, która skłoni innych operatorów z Francji do skorzystania z ofertyBYD.
Autobusrozpocznie pracę eksploatacyjną we wrześniu. Test miałby potrwać do końca lutegoprzyszłego roku. Chiński elektrobus będzie kierowany do obsługi dwóch linii. Stosownąumowę, dzięki której RAPT będzie testował elektrobus podpisano 14 czerwca w trakcie targów TransportsPublics 2016, które odbywały się w Paryżu. Pod dokumentem podpisali się ElisabethBorne, dyrektor zarządzający RATP i Isbrandt Ho, dyrektor zarządzający BYDEurope.
„Zawarcie tej umowypokazuje ambicje RATP, aby stać się ważnym graczem w transformacjienergetycznej w sektorze transportu publicznego. Chcemy przetestować jaknajwięcej pojazdów elektrycznych przed rozpoczęciem przetargów, które planujemyna drugą połowę przyszłego roku. Dzięki wsparciu STiF (red. organizator komunikacjiw regionie Ile-de-France) oraz władzParyża staniemy się pierwszym na świecie operatorem posiadającym pełniekologiczną flotę autobusów „ – powiedziała Elisabeth Borne.
„Jest to znaczący krokdla BYD. Jest tym ważny, że na współpracę z nami zdecydował się Paryż, któryjest rozpoznawany jako lider transportu publicznego na całym świecie.Słyszeliśmy o ogromnym zaangażowaniu w poprawę jakości powietrza zarówno przezrząd francuski jak i regionalny w Paryżu. Jesteśmy zachwyceni, że przyczyni siędo tego jeden z naszych autobusów „ – dodał Isbrandt Ho.
Wefrancuskim porządku prawnym obowiązują obecnie przepisy przejściowe ustawy o prawie energetycznym. Dają one czasoperatorom i zarządcom komunikacji na przygotowanie się do zwiększenia nakładówna zero- lub niskoemisyjny tabor. Docelowo od 2025 roku pojazdy na olejnapędowy mają stanowić maksymalnie połowę użytkowanego taboru.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Projekt”Bus 2025″, który realizuje RAPT zakłada się z pełne odnowienia flotyprzewoźnika. Kilka kroków w celu juz zrobiono. Do 2025 roku paryski operatorzakłada, że jego tabor będzie się składał w 80% z elektrobusów i 20% zautobusów na gaz ziemny. Skala zakupów może być bezprecedensowa. RAPT obsługujeponad 350 linii autobusowych i przewozi ok. 1,1 mln pasażerów. Do realizacjitych zadań firma potrzebuje ok. 4 500 pojazdów.
„